Na spotkaniu z dziennikarzami piszącymi o lotnictwie i o technice kosmicznej minister Gerard Longuet powiedział wyraźnie, że wolą rządu jest zakup wielofunkcyjnego samolotu-cysterny i transportowego MRTT produkcji Airbusa.
Władze francuskie nigdy nie zamknęły oficjalnie drzwi przez Boeingiem i jego samolotami, ale teraz minister stwierdził po raz pierwszy, że taka opcja nie jest już na porządku dnia.
Na początku 2011 r. Pentagon wybrał w trzecim przetargu ofertę Boeinga i zamówił u niego samoloty za 35 mld dolarów. Przegranym okazał się wtedy Airbus, który wygrał drugi przetarg , ale Boeingowi udało się go anulować.
Według przedstawicieli przemysłu lotniczego, Francja rozważała wypożyczenie od Wielkiej Brytanii łatających cystern ze względu na oszczędności budżetowe i w ramach dwustronnej umowy o obronie, ale interwencja w Libii przekonała Paryż, że skuteczniejsze będą własne moce transportowe, niezależne do nikogo.
Francja może kupić 5-7 takich maszyn, które zastąpią C-135 produkcji Boeinga, zamówione w latach 60. przez gen.Charlesa de Gaulle'a.