Efektem tego przejęcia ma być współpraca handlowa GM i PSA, z jednej strony wsparcie dla Opla w Europie, z drugiej pomoc w sprzedaży PSA na świecie. Transakcja jest szacowana na ok 300 mln dolarów , a GM zobowiązał się,że nie będzie dążył do zwiększenia pakietu akcji bez zgody reszty udziałowców. Nie wyklucza się również wspólnej produkcji silników, a nawet aut. Peugeot już współpracuje od roku 2002 z BMW przy produkcji silników dla marki Mini oraz dla aut hybrydowych.
Peugeot wcześniej miał nadzieję na bliższą współpracę z BMW, ale Niemcy wyraźnie nie byli zainteresowani.
Obydwa koncerny mają kłopoty ze sprzedażą aut w Europie. Peugeot miał spadek o 8,8 proc. (do 1,68 mln aut), a General Motors o 1,9 proc. do 1,17 mln. Przy tym wiadomo,że Europę czeka kolejny trudny rok.Przy tym Peugeot planuje wykorzystanie jedynie 62 proc. swoich mocy produkcyjnych, zaś Opel - 74 proc.Przy tym General Motors, właściciel Opla nieoficjalnie wspomina o możliwościach ich zredukowania. Wg praktyki w tej branży producenci samochodów mają straty jeśli wykorzystują mniej, niż 90 proc. dostępnych mocy. Według dyrektora generalnego Fiata,Sergio Marchionne uważa,że w Europie jest w tej chwili 20 proc. nadwyżki mocy i ostatnio sam zapowiedział,że jeżeli dwie z pięciu fabryk, jakie Fiat posiada we Włoszech nie nauczą się być tak wydajne, jak amerykańskie fabryki Chryslera i ni zaczną eksportu do USA,zostaną zamknięte.
Peugeot powstał na początku 19. wieku.Został założony przez braci Peugeotów oraz Jacquesa Maillard -Salins, producentów narzędzi. Dzisiaj nadal rodzina ma 30 proc udziałów w koncernie, a prezesem jest prawnuk jednego z założycieli,Thierry Peugeot. Oprócz niego w radzie nadzorczej zasiadają Roland,Robert i Jean Philippe Peugeot. afp,bloomberg.d.w.