Lojalne kupno polisy

Kolejna firma rozpoczyna programy partnerskie. To sposób na poszerzenie bazy klientów

Publikacja: 21.03.2012 01:38

Programy są popularne wśród osób młodych

Programy są popularne wśród osób młodych

Foto: Rzeczpospolita

Na razie tylko trzy firmy na rynku współpracują w ramach multipartnerskich programów lojalnościowych. W zeszłym tygodniu na ten ruch zdecydowało się Liberty Direct w ramach programu sieci komórkowej Plus. – Jesteśmy otwarci na nowe formy dotarcia do kierowców. Nie wykluczamy zaangażowania w kolejne programy tego typu – komentuje Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct. Uczestnicy programu w zamian za 400 punktów w programie otrzymają 100 zł rabatu na pakiet OC i AC. Do końca czerwca firma liczy, że z oferty skorzysta kilkaset osób.

Punkty dodatkową zachętą

Polacy coraz częściej dokładnie kalkulują i zwracają uwagę na szczegóły ofert. – Atrakcyjny program lojalnościowy to dodatkowy argument na przyciągnięcie klientów. Punkty czy nagrody zdobywane w ramach programów są też sposobem na racjonalizowanie decyzji o nieszukaniu alternatywnych ofert – zauważa prof. Andrzej Rychard, socjolog. A zmiana ubezpieczyciela nie jest wśród Polaków popularna: tylko co siódmy kierowca porównuje oferty polis w różnych firmach, wynika z danych porównywarki ipolisa. pl.

Inny z ubezpieczycieli obecny w programach multipartnerskich, Link4, liczy, że Polacy zaczną doceniać możliwość zdobywania punktów. – W Polsce jesteśmy na początku drogi i klienci muszą przyzwyczaić się do tego, że produkty finansowe można kupić w sklepie. Pozytywny przykład z rynku brytyjskiego nastraja nas jednak optymistycznie. Liczba klientów w programach w Polsce rośnie o kilka procent rocznie – mówi Marek Baran, rzecznik Link4.

Firma jest członkiem Premium Club, w którym przykładowo za kupno polisy turystycznej można dostać 250 pkt. Od zeszłego roku ubezpieczyciel jest też członkiem programu Club Card sieci Tesco. Jeśli klient kupi w hipermarkecie polisę, dostaje bony na zakupy do 200 zł oraz punkty. Aviva współpracuje natomiast z programem rabatowym Deutsche Banku.

Dlaczego wciąż tak niewielu graczy decyduje się na udział w programach?

Taniej utrzymać klienta

– Doświadczenie i badania marketingowe pokazują, że klienci wybierają w programach lojalnościowych produkty użytkowe – mówi Aleksandra Leszczyńska, rzecznik Axy. Dodatkowo – jak mówią sceptycy – zupełnie nie nadaje się do programów sektor polis na życie, które potrzebują doradztwa, a nie wyboru z katalogu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że tego typu programy są szczególnie popularne wśród osób w wieku 18 – 25 lat, a te są przez ubezpieczycieli najmniej pożądane ze względu na wysoką szkodowość.

Jednak przedstawiciele programów lojalnościowych kontrargumentują. – Lojalność w branży ubezpieczeniowej jest tak samo ważna, jak w innych. Utrzymanie klienta jest znacznie tańsze niż zdobycie nowego – mówi Damian Zapłata, dyrektor zarządzający programu Payback.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki z.reda@rp.pl

Kto i co o nas wie?

W programach lojalnościowych chodzi nie tylko o zatrzymanie klienta, oferując mu benefity, ale także, jeśli nie przede wszystkim, o zdobycie szczegółowych danych o nim, np. ile wydaje w sklepie spożywczym, czy chodzi na siłownię, jak dużo tankuje, czy jakim jeździ samochodem. – Jesteśmy skarbnicą wiedzy o klientach. Wiedząc na przykład, że dana osoba jest dobrze sytuowana, warto zaproponować jej coś więcej niż zwykłe OC. Możemy dokładnie wyselekcjonować grupę osób, do której ma trafić oferta – mówi Damian Zapłata z Payback. Z danych firmy (10 mln rekordów) wynika, że osoby w programach multipartnerskich wydają około 12 – 13 proc. więcej od reszty.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca