Reklama

Lojalne kupno polisy

Kolejna firma rozpoczyna programy partnerskie. To sposób na poszerzenie bazy klientów

Publikacja: 21.03.2012 01:38

Programy są popularne wśród osób młodych

Programy są popularne wśród osób młodych

Foto: Rzeczpospolita

Na razie tylko trzy firmy na rynku współpracują w ramach multipartnerskich programów lojalnościowych. W zeszłym tygodniu na ten ruch zdecydowało się Liberty Direct w ramach programu sieci komórkowej Plus. – Jesteśmy otwarci na nowe formy dotarcia do kierowców. Nie wykluczamy zaangażowania w kolejne programy tego typu – komentuje Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct. Uczestnicy programu w zamian za 400 punktów w programie otrzymają 100 zł rabatu na pakiet OC i AC. Do końca czerwca firma liczy, że z oferty skorzysta kilkaset osób.

Punkty dodatkową zachętą

Polacy coraz częściej dokładnie kalkulują i zwracają uwagę na szczegóły ofert. – Atrakcyjny program lojalnościowy to dodatkowy argument na przyciągnięcie klientów. Punkty czy nagrody zdobywane w ramach programów są też sposobem na racjonalizowanie decyzji o nieszukaniu alternatywnych ofert – zauważa prof. Andrzej Rychard, socjolog. A zmiana ubezpieczyciela nie jest wśród Polaków popularna: tylko co siódmy kierowca porównuje oferty polis w różnych firmach, wynika z danych porównywarki ipolisa. pl.

Inny z ubezpieczycieli obecny w programach multipartnerskich, Link4, liczy, że Polacy zaczną doceniać możliwość zdobywania punktów. – W Polsce jesteśmy na początku drogi i klienci muszą przyzwyczaić się do tego, że produkty finansowe można kupić w sklepie. Pozytywny przykład z rynku brytyjskiego nastraja nas jednak optymistycznie. Liczba klientów w programach w Polsce rośnie o kilka procent rocznie – mówi Marek Baran, rzecznik Link4.

Firma jest członkiem Premium Club, w którym przykładowo za kupno polisy turystycznej można dostać 250 pkt. Od zeszłego roku ubezpieczyciel jest też członkiem programu Club Card sieci Tesco. Jeśli klient kupi w hipermarkecie polisę, dostaje bony na zakupy do 200 zł oraz punkty. Aviva współpracuje natomiast z programem rabatowym Deutsche Banku.

Dlaczego wciąż tak niewielu graczy decyduje się na udział w programach?

Reklama
Reklama

Taniej utrzymać klienta

– Doświadczenie i badania marketingowe pokazują, że klienci wybierają w programach lojalnościowych produkty użytkowe – mówi Aleksandra Leszczyńska, rzecznik Axy. Dodatkowo – jak mówią sceptycy – zupełnie nie nadaje się do programów sektor polis na życie, które potrzebują doradztwa, a nie wyboru z katalogu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że tego typu programy są szczególnie popularne wśród osób w wieku 18 – 25 lat, a te są przez ubezpieczycieli najmniej pożądane ze względu na wysoką szkodowość.

Jednak przedstawiciele programów lojalnościowych kontrargumentują. – Lojalność w branży ubezpieczeniowej jest tak samo ważna, jak w innych. Utrzymanie klienta jest znacznie tańsze niż zdobycie nowego – mówi Damian Zapłata, dyrektor zarządzający programu Payback.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki z.reda@rp.pl

Kto i co o nas wie?

W programach lojalnościowych chodzi nie tylko o zatrzymanie klienta, oferując mu benefity, ale także, jeśli nie przede wszystkim, o zdobycie szczegółowych danych o nim, np. ile wydaje w sklepie spożywczym, czy chodzi na siłownię, jak dużo tankuje, czy jakim jeździ samochodem. – Jesteśmy skarbnicą wiedzy o klientach. Wiedząc na przykład, że dana osoba jest dobrze sytuowana, warto zaproponować jej coś więcej niż zwykłe OC. Możemy dokładnie wyselekcjonować grupę osób, do której ma trafić oferta – mówi Damian Zapłata z Payback. Z danych firmy (10 mln rekordów) wynika, że osoby w programach multipartnerskich wydają około 12 – 13 proc. więcej od reszty.

Na razie tylko trzy firmy na rynku współpracują w ramach multipartnerskich programów lojalnościowych. W zeszłym tygodniu na ten ruch zdecydowało się Liberty Direct w ramach programu sieci komórkowej Plus. – Jesteśmy otwarci na nowe formy dotarcia do kierowców. Nie wykluczamy zaangażowania w kolejne programy tego typu – komentuje Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct. Uczestnicy programu w zamian za 400 punktów w programie otrzymają 100 zł rabatu na pakiet OC i AC. Do końca czerwca firma liczy, że z oferty skorzysta kilkaset osób.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama