Nowe etaty w centrach usług biznesowych

W przyszłym miesiącu liczba pracowników tej branży w Polsce przekroczy 100 tys

Publikacja: 16.11.2012 02:06

Rekord zatrudnienia w tym segmencie usług pobiła właśnie firma Capgemini Polska, należąca do grupy Capgemini, jednego z największych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych. Firma świadczy usługi m.in. dla telekomunikacji, bankowości, ubezpieczeń i sektora użyteczności publicznej. Rozlokowani w 5 ośrodkach (Kraków, Katowice, Warszawa, Wrocław i Opole) pracownicy firmy obsługują największe globalne koncerny. – Liczymy, że za półtora do dwóch lat zwiększymy zatrudnienie do 6 tys. osób – powiedział „Rz" Marek Grodziński, wiceprezes i dyrektor centrum BPO Capgemini Polska.

Z analiz reprezentującego inwestorów Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL wynika, że centra usług biznesowych zlokalizowane w Polsce tworzą obecnie aż 40 proc. wszystkich etatów branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Część inwestorów szykuje się nawet do międzynarodowej ekspansji. Według Pawła Panczyja, dyrektora operacyjnego ABSL, oddziały za granicą mogą otwierać działające w Polsce duże centra outsourcingowe. – To będzie perspektywiczny trend – twierdzi Panczyj.

15 mld zł będzie warta łączna sprzedaż centrów usług biznesowych w Polsce w 2013 roku

Przykładem jest Infosys BPO Europe w Łodzi, wyspecjalizowany w usługach m.in. z zakresu finansów i księgowości, logistyki i IT, który zdecydował się utworzyć oddział w Holandii. W Polsce Infosys ma już 1500 pracowników. Do marca 2013 r. firma ma zatrudnić ponad 300 nowych osób.

Plany dalszego rozwoju ma Centrum Biznesowe Shell w Krakowie. Do końca roku chce przyjąć kilkudziesięciu specjalistów, którzy będą obsługiwać globalne procesy biznesowe Shell.

Kolejne inwestycje planuje także firma Luxoft z rosyjskim kapitałem. Ma biuro w Krakowie (240 osób), ale planuje uruchomienie jednej lub dwóch placówek w innych miastach.

Według prognoz ABSL, w grudniu liczba etatów w branży przekroczy 100 tys. Szacuje się, że w roku 2013 łączna sprzedaż centrów usługowych w Polsce wzrośnie do 15 mld zł z obecnych 12 mld zł.

Rekord zatrudnienia w tym segmencie usług pobiła właśnie firma Capgemini Polska, należąca do grupy Capgemini, jednego z największych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych. Firma świadczy usługi m.in. dla telekomunikacji, bankowości, ubezpieczeń i sektora użyteczności publicznej. Rozlokowani w 5 ośrodkach (Kraków, Katowice, Warszawa, Wrocław i Opole) pracownicy firmy obsługują największe globalne koncerny. – Liczymy, że za półtora do dwóch lat zwiększymy zatrudnienie do 6 tys. osób – powiedział „Rz" Marek Grodziński, wiceprezes i dyrektor centrum BPO Capgemini Polska.

Biznes
Znamy laureatów 14. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Chińskie auta zalewają Europę, Trump grozi Rosji, Macron w Azji
Biznes
Plan dla zbrojeniówki krok bliżej. Jest decyzja rządu
Materiał Promocyjny
Europejska suwerenność cyfrowa: Play i Scaleway łączą siły w rewolucji chmurowej dla polskiego biznesu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Afera Volkswagena: zapadły wyroki więzienia dla byłych menedżerów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont