Nowe etaty w centrach usług biznesowych

W przyszłym miesiącu liczba pracowników tej branży w Polsce przekroczy 100 tys

Publikacja: 16.11.2012 02:06

Rekord zatrudnienia w tym segmencie usług pobiła właśnie firma Capgemini Polska, należąca do grupy Capgemini, jednego z największych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych. Firma świadczy usługi m.in. dla telekomunikacji, bankowości, ubezpieczeń i sektora użyteczności publicznej. Rozlokowani w 5 ośrodkach (Kraków, Katowice, Warszawa, Wrocław i Opole) pracownicy firmy obsługują największe globalne koncerny. – Liczymy, że za półtora do dwóch lat zwiększymy zatrudnienie do 6 tys. osób – powiedział „Rz" Marek Grodziński, wiceprezes i dyrektor centrum BPO Capgemini Polska.

Z analiz reprezentującego inwestorów Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL wynika, że centra usług biznesowych zlokalizowane w Polsce tworzą obecnie aż 40 proc. wszystkich etatów branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Część inwestorów szykuje się nawet do międzynarodowej ekspansji. Według Pawła Panczyja, dyrektora operacyjnego ABSL, oddziały za granicą mogą otwierać działające w Polsce duże centra outsourcingowe. – To będzie perspektywiczny trend – twierdzi Panczyj.

15 mld zł będzie warta łączna sprzedaż centrów usług biznesowych w Polsce w 2013 roku

Przykładem jest Infosys BPO Europe w Łodzi, wyspecjalizowany w usługach m.in. z zakresu finansów i księgowości, logistyki i IT, który zdecydował się utworzyć oddział w Holandii. W Polsce Infosys ma już 1500 pracowników. Do marca 2013 r. firma ma zatrudnić ponad 300 nowych osób.

Plany dalszego rozwoju ma Centrum Biznesowe Shell w Krakowie. Do końca roku chce przyjąć kilkudziesięciu specjalistów, którzy będą obsługiwać globalne procesy biznesowe Shell.

Kolejne inwestycje planuje także firma Luxoft z rosyjskim kapitałem. Ma biuro w Krakowie (240 osób), ale planuje uruchomienie jednej lub dwóch placówek w innych miastach.

Według prognoz ABSL, w grudniu liczba etatów w branży przekroczy 100 tys. Szacuje się, że w roku 2013 łączna sprzedaż centrów usługowych w Polsce wzrośnie do 15 mld zł z obecnych 12 mld zł.

Rekord zatrudnienia w tym segmencie usług pobiła właśnie firma Capgemini Polska, należąca do grupy Capgemini, jednego z największych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych. Firma świadczy usługi m.in. dla telekomunikacji, bankowości, ubezpieczeń i sektora użyteczności publicznej. Rozlokowani w 5 ośrodkach (Kraków, Katowice, Warszawa, Wrocław i Opole) pracownicy firmy obsługują największe globalne koncerny. – Liczymy, że za półtora do dwóch lat zwiększymy zatrudnienie do 6 tys. osób – powiedział „Rz" Marek Grodziński, wiceprezes i dyrektor centrum BPO Capgemini Polska.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?