Rekord zatrudnienia w tym segmencie usług pobiła właśnie firma Capgemini Polska, należąca do grupy Capgemini, jednego z największych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych. Firma świadczy usługi m.in. dla telekomunikacji, bankowości, ubezpieczeń i sektora użyteczności publicznej. Rozlokowani w 5 ośrodkach (Kraków, Katowice, Warszawa, Wrocław i Opole) pracownicy firmy obsługują największe globalne koncerny. – Liczymy, że za półtora do dwóch lat zwiększymy zatrudnienie do 6 tys. osób – powiedział „Rz" Marek Grodziński, wiceprezes i dyrektor centrum BPO Capgemini Polska.
Z analiz reprezentującego inwestorów Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL wynika, że centra usług biznesowych zlokalizowane w Polsce tworzą obecnie aż 40 proc. wszystkich etatów branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Część inwestorów szykuje się nawet do międzynarodowej ekspansji. Według Pawła Panczyja, dyrektora operacyjnego ABSL, oddziały za granicą mogą otwierać działające w Polsce duże centra outsourcingowe. – To będzie perspektywiczny trend – twierdzi Panczyj.
15 mld zł będzie warta łączna sprzedaż centrów usług biznesowych w Polsce w 2013 roku
Przykładem jest Infosys BPO Europe w Łodzi, wyspecjalizowany w usługach m.in. z zakresu finansów i księgowości, logistyki i IT, który zdecydował się utworzyć oddział w Holandii. W Polsce Infosys ma już 1500 pracowników. Do marca 2013 r. firma ma zatrudnić ponad 300 nowych osób.
Plany dalszego rozwoju ma Centrum Biznesowe Shell w Krakowie. Do końca roku chce przyjąć kilkudziesięciu specjalistów, którzy będą obsługiwać globalne procesy biznesowe Shell.