Od dziś podróżujemy pierwszą klasą do Dubaju

Przed godz. 10 rano na lotnisku im. Chopina w Warszawie wylądował pierwszy rejsowy samolot linii lotniczych Emirates. Stolica Polski jest już 129. kierunkiem w globalnej siatce przewoźnika

Publikacja: 06.02.2013 13:42

Airbus należący do Emirates na Okęciu

Airbus należący do Emirates na Okęciu

Foto: rp.pl, Michał Cessanis ces Michał Cessanis

Do obsługi trasy przeznaczono szerokokadłubowe samoloty typu Airbus A330-200. Emirates to pierwsza linia lotnicza oferująca polskim pasażerom możliwość podróży Klasą Pierwszą. Nowe połączenie ma wzmocnić współpracę ekonomiczną pomiędzy Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Wymiana handlowa pomiędzy tymi dwoma krajami osiąga rocznie wartość nawet ponad 840 mln złotych (1 mld dirhamów).

- Dzięki naszemu połączeniu turyści, biznesmeni oraz handlowcy z krajów Afryki Wschodniej, Azji i Bliskiego Wschodu uzyskają łatwy i bezpośredni dostęp do polskiego rynku. Jednocześnie Polacy łatwiej będą mogli prowadzić interesy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mówi w rozmowie z „Rz" Thierry Antinori, wiceprezes linii Emirates.

Przygotowania do uruchomienia lotów między Warszawą, a Dubajem trwały od ubiegłego roku. – Otwarcie połączeń przez takiego przewoźnika, jakim są linie Emirates, to dla nas wielkie wydarzenie. Zwiększa znaczenie naszego portu jako regionalnego hubu przesiadkowego – uważa Michał Marzec, dyrektor lotniska Chopina w Warszawie.

Jakie jest obłożenie samolotów na najbliższe tygodnie? – Zainteresowanie lotami na trasie Warszawa – Dubaj jest bardzo duże. Dziś, jutro i pojutrze mamy stuprocentowe obłożenie samolotu lecącego z Warszawy. Dzisiaj przyleciało z nami do Polski 160 pasażerów – dodaje w rozmowie z „Rz" Thierry Antinori. – Mamy nadzieję, że w kolejnych tygodniach będzie podobnie.

W ramach dalszej ekspansji, Emirates ogłosiły w ubiegłym tygodniu uruchomienie od 3 czerwca 2013r. połączenia z lotniskiem Haneda w Tokio. W tym roku uruchomią kolejną nową trasę – loty do Algieru, stolicy Algierii ruszą 1 marca 2013 r.

Emirates to już drugi przewoźnik z Bliskiego Wschodu, po linii Qatar Airways, który otworzył połączenie z Warszawą. Qatar Airways na początku grudnia rozpoczęły loty do Dohy.

W ostatnim tygodniu mogliśmy obserwować prawdziwą wojnę o pasażera między tymi dwoma przewoźnikami. W promocji można było kupić bilety na dalekie podróże, których ceny zaczynały się od 1400 zł.

- Mamy jednak nadzieję, że Polacy nie będą traktowali Dubaju jedynie jako portu przesiadkowego, tylko będą chcieli go poznać. U nas dzień można zacząć od odpoczynku na plaży, potem zrobić zakupy w jednym z olbrzymich centrów handlowych, a po południu pojeździć na nartach. Ale powodów by odwiedzić Dubaj jest znacznie więcej – zachęca Thierry Antinori.

Rejsy pomiędzy Dubajem i Warszawą realizowane są według rozkładu:

EK 179 Dubaj 7:30 - Warszawa 10:45

EK 180 Warszawa 13:50 - Dubaj 22:15

Połączenie obsługiwane jest przez samoloty Airbus A330-200 z 237 miejscami na pokładzie, w konfiguracji trzyklasowej.

Polscy pasażerowie będą mogli czerpać korzyści z nawiązanego niedawno przez Emirates partnerstwa w ramach programu lojalnościowego Skywards i wymieniać mile Skywards na loty liniami easyJet do Europy i Afryki Północnej.

Do obsługi trasy przeznaczono szerokokadłubowe samoloty typu Airbus A330-200. Emirates to pierwsza linia lotnicza oferująca polskim pasażerom możliwość podróży Klasą Pierwszą. Nowe połączenie ma wzmocnić współpracę ekonomiczną pomiędzy Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Wymiana handlowa pomiędzy tymi dwoma krajami osiąga rocznie wartość nawet ponad 840 mln złotych (1 mld dirhamów).

- Dzięki naszemu połączeniu turyści, biznesmeni oraz handlowcy z krajów Afryki Wschodniej, Azji i Bliskiego Wschodu uzyskają łatwy i bezpośredni dostęp do polskiego rynku. Jednocześnie Polacy łatwiej będą mogli prowadzić interesy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mówi w rozmowie z „Rz" Thierry Antinori, wiceprezes linii Emirates.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne