Ogłoszony przetarg dotyczy całorocznego utrzymania trasy. Kontrakt ma zostać podpisany na okres sześć lat począwszy od 15 października 2013. Wyłącznym kryterium wyboru firmy, która zlecenie otrzyma będzie zaproponowana cena. Na zgłoszenia kielecki oddział GDDKiA czeka do 29 maja.
Do 20 maja z kolei chętni na zdobycie kolejnego sześcioletniego kontraktu na utrzymanie drogi maja czas na złożenie ofert. Do wzięcia jest całoroczne utrzymanie ok. 6,5 km odcinka trasy ekspresowej nr 74 na odcinku Kielce – Cedzyna.
To nie pierwsze tego typu kontrakty jakie pojawiły się na rynku w tym roku. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddaje w prywatne ręce utrzymanie kolejnych odcinków. Docelowo w planuje oddać w utrzymanie w ramach kontraktów „utrzymaj standard" całą swoją sieć ok. 17 tys. km dróg i autostrad.
Przetargi w całej Polsce
Na początku marca ogłoszono postępowanie na utrzymanie przez 6 lat 54 km odcinka trasy S8 z Wrocławia do Sycowa. Wartość kontraktu szacuje się na ok. 60 mln zł. Oddział we Wrocławiu ogłosił też przetarg na bieżące utrzymanie mostów, przepustów, przejść dla zwierząt w latach 2013–2014 na terenie województwa dolnośląskiego. Na rynek trafiło też ogłoszenie o planach przekazania zarządzania w latach 2013–2014 sieci 124 km dróg krajowych na terenie tego województwa. Kolejny przetarg obejmuje powierzenie utrzymania mostów i przejść dla zwierząt na terenie województwa zachodniopomorskiego na okres od 1 maja 2013 do 31 grudnia 2015 roku. Kontrakt dotyczy m.in. ekspresowej obwodnicy Trójmiasta i fragmentu drogi ekspresowej nr 7.
Kontraktami zainteresowane sa tez firmy do tej pory kojarzone głównie z budowa dróg. Skanska utrzymuje trasę ekspresową nr 22 z Elbląga do Grzechotek o długości 51 km. Sześcioletnią umowę wyceniła na 24,3 mln zł, mimo że GDDKiA wyceniła kontrakt na 33,4 mln zł.