O 13 proc., do niemal 46 mln litrów, wzrosła w ubiegłym roku sprzedaż wódki Krupnik produkowanej przez grupę Belvedere. Wynik ten zagwarantował jej dziewiąte miejsce wśród wódek o największej sprzedaży na świecie – wynika z tegorocznego rankingu Millionaires' Club przygotowanego przez pismo branżowe „Drinks International" i firmę badawczą Intellima. Pierwszą dziesiątkę tego zestawienia zamyka Czysta de Luxe, wódka produkowana przez Stock Polska.
Marki należące do Belvedere i Stock Polska swoją pozycję zawdzięczają głównie dużemu popytowi w kraju. Krupnik jest u nas liderem. Tuż za nim jest Czysta de Luxe.
Belvedere zapowiedziało już, że chce z Krupnika zrobić wódkę znaną na świecie. W rozmowie z „Rz" Krzysztof Tryliński, prezes tej firmy, powiedział, że w najbliższych tygodniach wódka Krupnik ma trafić do Europy Zachodniej, a jesienią do Stanów Zjednoczonych.
Firma ma już na swoim koncie jedną markę znaną za granicą. W tegorocznym Millionaires' Club produkowany przez nią Sobieski został dziewiątą najpopularniejszą wódką o zasięgu globalnym. To najlepszy wyniki spośród polskich marek. Sprzedaż wódki reklamowanej przez aktora Bruca Willisa zmalała jednak w 2012 r. o 18 proc. Tak słaby wynik (gorzej wypadło tylko siedem marek alkoholi z rankingu Millinaires') to głównie efekt niższej sprzedaży we Francji i w Polsce. 12. miejsce wśród najlepiej sprzedającyh się na świecie wódek przypadło Wyborowej należącej do Pernod Ricard Polska. Eksportowana do niemal 90 krajów marka zajęła też 16. lokatę wśród alkoholi, których sprzedaż rosła w ubiegłym roku najszybciej. W porównaniu z 2011 r. zwiększył się o 6 proc.
140 mln euro wyniosła w 2012 r wartość eksportu polskich mocnych alkoholi, głównie wódki, według Fammu/FAPA