Grupa trzech marek Toyota, Daihatsu i Hino zwiększyła sprzedaż na świecie o 0,1 proc. do 7,412 mln pojazdów, bo dobry rynek w USA zrównoważył zwolnienie tempa w Tajlandii i Chinach. W całym roku grupa liczy na zwiększenie sprzedaży o 2 proc. do 9,96 pojazdów.
W tym samym czasie General Motors zwiększył sprzedaż o 4,6 proc. do 7,025 mln, a Volkswagen o 4,8 proc. do 4,03 mln, ale bez Scanii (56 220 sztuk) i MAN. Obie te marki dodają zwykle do bilansu 200 tys. pojazdów w całym roku.
Japończycy odzyskali pierwsze miejsce na świecie w 2012 r., po spadku na trzecie w 2011 r. za GM i Volkswagenem, na skutek konsekwencji trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii i długotrwałej powodzi w Tajlandii. Wcześniej byli liderami w latach 2008-10.
Analitycy spodziewają się zysku operacyjnego Toyoty w wysokości 2,4 bln jenowi (24,7 mld dolarów) w roku kończącym się 31 marca, większego od rekordowych 2,27 bln w roku do marca 2008, bo słabszy jen sprzyja teraz eksportowi.
Sama grupa liczy na zysk kwartalny w wysokości 616,5 mln jenów, niemal dwukrotnie wyższy niż przed rokiem.