Reklama
Rozwiń
Reklama

Toyota nadal liderem sprzedaży

Japoński koncern motoryzacyjny utrzymał po 9 miesiącach przewagę nad General Motors i Volkswagenem w sprzedaży samochodów na świecie, a w dodatku spodziewa się rekordowego zysku

Publikacja: 29.10.2013 16:18

Toyota nadal liderem sprzedaży

Foto: Bloomberg

Grupa trzech marek Toyota, Daihatsu i Hino zwiększyła sprzedaż na świecie o 0,1 proc. do 7,412 mln pojazdów, bo dobry rynek w USA zrównoważył zwolnienie tempa w Tajlandii i Chinach. W całym roku grupa liczy na zwiększenie sprzedaży o 2 proc. do 9,96 pojazdów.

W tym samym czasie General Motors zwiększył sprzedaż o 4,6 proc. do 7,025 mln, a Volkswagen o 4,8 proc. do 4,03 mln, ale bez Scanii (56 220 sztuk) i MAN. Obie te marki dodają zwykle do bilansu 200 tys. pojazdów w całym roku.

Japończycy odzyskali pierwsze miejsce na świecie w 2012 r., po spadku na trzecie w 2011 r. za GM i Volkswagenem, na skutek konsekwencji trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii i długotrwałej powodzi w  Tajlandii. Wcześniej byli liderami w latach 2008-10.

Analitycy spodziewają się zysku operacyjnego Toyoty w wysokości 2,4 bln jenowi (24,7 mld dolarów) w roku kończącym się 31 marca, większego od rekordowych 2,27 bln w roku do marca 2008, bo słabszy jen sprzyja teraz eksportowi.

Sama grupa liczy na zysk kwartalny w wysokości 616,5 mln jenów, niemal dwukrotnie wyższy niż przed rokiem.

Reklama
Reklama

We wrześniu jej sprzedaż zwiększyła się o 6,3 proc. do 832 tys. samochodów. Eksport do Stanów wzrósł o 9 proc. do 53 130, głównie dzięki popytowi na RAV4 i Lexus IS.

W Tajlandii, największym rynku w Azji Płd.-Wsch. sprzedaż maleje po zakończeniu rządowego programu zachęt przy kupowaniu pierwszego samochodu . We wrześniu sprzedaż zmalała o 33 proc. do 31 tys., a w III kwartale o 30 proc. do 96 tys.

W Chinach firma odczuwa w dalszym ciągu skutki napięcia w stosunkach dyplomatycznych z powodu sporu terytorialnego.

Grupa trzech marek Toyota, Daihatsu i Hino zwiększyła sprzedaż na świecie o 0,1 proc. do 7,412 mln pojazdów, bo dobry rynek w USA zrównoważył zwolnienie tempa w Tajlandii i Chinach. W całym roku grupa liczy na zwiększenie sprzedaży o 2 proc. do 9,96 pojazdów.

W tym samym czasie General Motors zwiększył sprzedaż o 4,6 proc. do 7,025 mln, a Volkswagen o 4,8 proc. do 4,03 mln, ale bez Scanii (56 220 sztuk) i MAN. Obie te marki dodają zwykle do bilansu 200 tys. pojazdów w całym roku.

Reklama
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama