Grupa kilku firm kierowana przez producenta śmigłowców jako jedyna stanęła do przetargu o to zamówienie, przewidujące zaprojektowanie i dostawę początkowo sześciu maszyn — ogłosił resort obrony USA.
Pentagon usiłował od lat zapewnić następcę dla śmigłowca dla VIP-ów, noszącego nazwę Marine One, gdy leci nim prezydent. Wcześniejszy program Lockheeda Martina został anulowany w 2009 r. przez ówczesnego ministra obrony Roberta Gatesa, gdy okazało się, że koszty dostarczenia 28 maszyn rozrosły się z 6,1 mld dolarów do 13 mld. Około 3,1 mld wydano do chwili anulowania go, a prezydent Barack Obama powiedział w lutym 2009, że jest to „przykład procedury zamówienia publicznego, która oszalała".
Tym razem Sikorsky pokieruje ekipą firm Lockheed, Rockwell Collins, Honeywell International, United Technologies Aerospace Systems i L-3 Communications Holdings. General Electric dostarczy silniki do zmodyfikowanej wersji śmigłowca S-92 Sikorsky, a całym programem będzie zarządzać dowództwo lotnictwa marynarki wojennej Naval Air Systems Command.
Z producentem starszych maszyn używanych obecnie zawarto kontrakt przewidujący zachęty: wykonawca otrzyma premię, jeśli uda mu się dostarczyć śmigłowce taniej niż uzgodniono.
Pierwsze 6 maszyn ma być dostarczone w 2019 r. i rozdysponowane w roku następnym. Zastąpią 11 śmigłowców VH-30, które zaczęły służbę w marynarce w 1974 r. i osiem VH-60, używane od lat 80.