Dwie wersje -800 - 900 bardziej aerodynamiczne (zagięte końce skrzydeł, większa rozpiętość), z nowym wyposażeniem kabin (media 3D) plus 10 dodatkowych miejsc, będą mieć zasięg większy o 400 mil morskich od poprzedniego samolotu, z identycznym wyposażeniem kokpitów jak pozostałe samoloty Airbusa zgodnie z polityką commonality. Ich dostawy zaczną się w IV kwartale 2017.
Koszty opracowania nowych samolotów zostaną rozłożone na lata 2015-17 i zmniejszą o ok.70 punktów bazowych zakładany przez firmę w 2015 r. zwrot od wielkości sprzedaży.
Informacja Airbusa o uruchomieniu produkcji nowszej wersji A330 kończy miesiące spekulacji o przedłużeniu życia zyskownej maszyny szerokokadłubowej, którą Europejczycy chcą zachować udział w rynku w konkurencji z Dreamlinerem.
- A330neo, gdy zacznie być eksploatowany będzie nadal przyczyniać się w dużym stopniu do wyników naszej grupy - stwierdził prezes Tom Enders. Szef części lotniczej Fabrice Bregier podkreślił, że A330neo jest logiczną ewolucją rodziny A330. - Widzimy w nim duży potencjał rynkowy i podobnie jak w przypadku mniejszego A320neo, jesteśmy pewni, że ten nowy samolot okaże się sukcesem w segmencie maszyn średniego zasięgu.
Wśród linii lotniczych, klientów Airbusa, tania malezyjska AirAsia przewodziła kampanii na rzecz uruchomienia produkcji A330neo, aby zmniejszyć rachunki za paliwo, ale nie jest powiedziane, że zamieni na ten nowy zamówione ostatnio 38 A330. Hawaiian Airlines ogłosiła wcześniej, że jest gotowa przyjrzeć się nowej wersji, ale nie będzie spieszyć się z decyzją kupna.