Koncern zainwestuje 250 mln dolarów w produkcję nowego auta w swym zakładzie w Coahuila; to część pakietu inwestycji 5 mld dolarów w meksykańskie fabryki ogłoszonego w 2014 r. Samochód będzie również powstawać w Lordstown w Ohio. Cruze następnej generacji będzie pochodzić tylko z 3 fabryk, w tym w Chinach.
Rzecznik GM w Stanach poinformował, że montownia w Gunsan w Korei będzie kontynuować produkcję bieżącego modelu Cruze, aby zaspokajać rynek wewnętrzny i na eksport. W ramach nowego porozumienia płacowego z lata 2014 GM zgodził się produkować w Korei to auto następnej generacji od 2017 r. Koncern zmienił stanowisko, bo wcześniej jego szefowie obawiali się wzrostu kosztów pracowniczych w Korei, gdzie doszło do poważnych problemów z załogą.
Inne firmy samochodowe zainteresowały się Meksykiem z wymienionych wcześniej powodów. Cruze będzie produkowany po raz pierwszy w tym kraju, z przeznaczeniem na rynek wewnętrzny - stwierdziła rzeczniczka koncernu w Meksyku. Obecnie te auta są sprowadzane z Korei. Koreański rzecznik GM stwierdził, że nowy ośrodek produkcji nie będzie mieć większego wpływu, bo eksport z Korei do Meksyku jest nieduży.
W 2014 r. w Meksyku sprzedano 7870 samochodów Cruze, prawie o 15 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych meksykańskich organizacji dealerów i producentów.
Związkowiec w GM Korea poinformował, że trwają oceny wpływu meksykańskiej fabryki na produkcję w Gunsanie. Koreański zakład o maksymalnej mocy 270 tys. sztuk rocznie planuje wypuszczenie w bieżącym zaledwie 70-80 tys. z powodu mniejszego eksportu do Europy.