Reklama

Najnowszy Cruze "hecho en Mexico"

General Motors będzie produkować w Meksyku kompakta nowej generacji Chevrolet Cruze, bo chce wykorzystać tanią siłę roboczą i porozumienie NAFTA

Aktualizacja: 24.03.2015 17:08 Publikacja: 24.03.2015 16:44

Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze

Foto: Bloomberg

Koncern zainwestuje 250 mln dolarów w produkcję nowego auta w swym zakładzie w Coahuila; to część pakietu inwestycji 5 mld dolarów w meksykańskie fabryki ogłoszonego w 2014 r. Samochód będzie również powstawać w Lordstown w Ohio. Cruze następnej generacji będzie pochodzić tylko z 3 fabryk, w tym w Chinach.

Rzecznik GM w Stanach poinformował, że montownia w Gunsan w Korei będzie kontynuować produkcję bieżącego modelu Cruze, aby zaspokajać rynek wewnętrzny i na eksport. W ramach nowego porozumienia płacowego z lata 2014 GM zgodził się produkować w Korei to auto następnej generacji od 2017 r. Koncern zmienił stanowisko, bo wcześniej jego szefowie obawiali się wzrostu kosztów pracowniczych w Korei, gdzie doszło do poważnych problemów z załogą.

Inne firmy samochodowe zainteresowały się Meksykiem z wymienionych wcześniej powodów. Cruze będzie produkowany po raz pierwszy w tym kraju, z przeznaczeniem na rynek wewnętrzny - stwierdziła rzeczniczka koncernu w Meksyku. Obecnie te auta są sprowadzane z Korei. Koreański rzecznik GM stwierdził, że nowy ośrodek produkcji nie będzie mieć większego wpływu, bo eksport z Korei do Meksyku jest nieduży.

W 2014 r. w Meksyku sprzedano 7870 samochodów Cruze, prawie o 15 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych meksykańskich organizacji dealerów i producentów.

Związkowiec w GM Korea poinformował, że trwają oceny wpływu meksykańskiej fabryki na produkcję w Gunsanie. Koreański zakład o maksymalnej mocy 270 tys. sztuk rocznie planuje wypuszczenie w bieżącym zaledwie 70-80 tys. z powodu mniejszego eksportu do Europy.

Reklama
Reklama

Rzecznik GM w Stanach nie potrafił powiedzieć, czy zwiększona produkcja Cruze w Meksyku oznacza, że fabryka w Coahuila zostanie rozbudowana, czy zrezygnuje z części produkowanych modeli. Na świecie 11 fabryk produkuje obecne modele Cruze, ale niektóre, np. w Australii, gdzie GM zamyka montownie, nie podejmą produkcji nowej wersji tego auta.

Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama