Będzie obsługiwać korporacyjne procesy biznesowe, w tym finanse, rachunkowość, administrację procesów HR i zarządzanie nieruchomościami. Docelowo zatrudnienie znajdzie tam nawet 700 osób. Ma to być jedna z największych tego typu inwestycji na Pomorzu.
ThyssenKrupp obecnie buduje nową sieć o zasięgu światowym pod nazwą Global Shared Services (GSS), w ramach której powstają obiekty w Niemczech, Polsce, Brazylii, Chinach i Indiach. O wyborze Gdańska na siedzibę centrum zdecydowały m.in. dostępność dobrze wykształconej kadry ze znajomością języków obcych, wysoka jakość usług, dogodne położenie geograficzne, dynamiczny wzrost gospodarczy regionu oraz rozwinięte środowisko usług biznesowych w Trójmieście.
Gdańskie centrum powstanie w budynku Olivia Six przy alei Grunwaldzkiej w Gdańsku, gdzie jego pracownicy ulokują się na czterech kondygnacjach - od ósmego do jedenastego piętra. Wystrój i wyposażenie biura zostały zaprojektowane przez dział Zarządzania Projektami firmy Cushman & Wakefield.
Prognozy wskazują, że w końcu 2015 roku zatrudnienie w branży usług biznesowych może sięgnąć 160 tys. osób. W ciągu ostatnich trzech lat branża urosła o połowę. Według ABSL, w przeciętnym centrum usług w Polsce pracują 273 osoby. Liczba ta z roku na rok wzrasta. Inwestorzy zwiększają zatrudnienie w związku z przejmowaniem nowych, zróżnicowanych procesów. W Polsce działa aż 28 centrów, które zatrudniają powyżej 1000 osób. Kadry to jeden z najbardziej strategicznych zasobów sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Dlatego zdecydowana większość pracodawców z branży dofinansowuje kursy językowe, szkolenia czy studia wyższe pracowników oraz oferuje stabilne warunki zatrudnienia.
Gdańsk w branży nowoczesnych usług odgrywa w Polsce coraz większe znaczenie. Blisko rok temu Trójmiasto okazało się najlepszym miejscem dla rozwoju nowoczesnych usług dla biznesu: aglomeracja zdobyła bowiem nagrodę podczas Gali Outsourcing Stars za największy procentowy przyrost absolwentów kierunków ekonomicznych i informatycznych w ubiegłym roku. Na tej samej gali firma Transcom Worldwide Poland odebrała nagrodę w kategorii „Call i Contact Center" za największy przyrost pracowników zatrudnionych na etacie.