Aktualizacja: 04.08.2015 12:26 Publikacja: 04.08.2015 10:47
Dane
Foto: 123RF
Jak pokazało badanie, przeprowadzone na przełomie 2014 i 2015 roku przez KPMG wśród 830 przedstawicielach kadry kierowniczej z 15 krajów, firmy wykorzystują obecnie Data Analytics (D&A) w niemal wszystkich obszarach swojej działalności: zarządzaniu ryzykiem (97 proc.), sprzedaży i marketingu (92 proc.), zarządzaniu finansowym (87 proc.), działalności badawczo rozwojowej (80 proc.), audycie sprawozdań finansowych (77 proc.), łańcuchu dostaw (77 proc.), zarządzaniu podatkami (75 proc.), zasobami ludzkimi (75 proc.), czy alokacji kapitału (74 proc.). Natomiast większość pozostałych planuje wprowadzenie wykorzystania D&A w tych obszarach w ciągu najbliższych dwóch lat.
Najważniejsze wydarzenia i trendy przeszłego roku. Już 18 grudnia specjalny dodatek Perspektywy 2025.
Jest środa, 11 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Nie jest prawdą, że sąd zablokował mój majątek - zapewnił w oświadczeniu założyciel Polsatu. Potwierdza, że do rad jego fundacji wszedł kurator wskazany przez sąd w Liechtensteinie. Decyzje podjęte przy jego udziale są dla biznesmena korzystne.
Liderzy wyznaczający trendy w komunikacji marketingowej nagrodzeni! Konkurs Dyrektor Marketingu Roku od 13 lat docenia działania wyróżniających się strategów marketingu w Polsce. Wśród grona laureatów znajdują się znane i szanowane nazwiska oraz wschodzące gwiazdy sceny marketingowej. W dniu 4 grudnia 2024 w Warszawie podczas uroczystej gali w Hotelu Renaissance poznaliśmu laureatów Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Znamy zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication. Nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz monday comms.
W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno rosną hotele i SPA.
Na polskim rynku nieustannie maleje popyt na samochody ciężarowe. Spadki jednak tracą dynamikę.
Co dwunasty papieros wypalany w 2023 r. w Unii Europejskiej pochodził z nielegalnych źródeł. Niezapłacone podatki od wyrobów tytoniowych to 11,6 mld zł. W Polsce szara strefa tytoniowa była rekordowo niska, ale mocne podwyżki akcyzy mogą to zmienić.
Średnia premia oferowana w wezwaniach ogłaszanych na warszawskiej giełdzie w ostatnich czterech latach wynosi mniej niż 14 proc. Jest o połowę niższa niż na Zachodzie. Jest też niższa niż w przeszłości, mimo iż rynek przejęć jest rozgrzany.
Polacy w 2023 r. na towary i usługi z najwyższej półki wydali w sumie 42,4 mld zł, co oznacza wzrost o 12,2 proc. rdr. Najmocniej rosną hotele i SPA, które odrobiły już straty wywołane pandemią.
Wartość rynku w 2022 roku wzrosła o blisko 19 proc., w końcu odrabiając z nawiązką pandemiczne straty. Największą część rynku dóbr luksusowych stanowią samochody.
Amerykański nadzorca twierdzi, że odkrył istotne braki w audycie spółek z siedzibą w Chinach i Hongkongu, które są notowane na amerykańskich giełdach.
Firma audytorska KPMG LLP dała pozytywną ocenę jej księgom i banku Silicon Valey Bank zaledwie 14 dni przed ogłoszeniem przez SVB upadłości – pisze dziennik „The Wall Street Journal”. Signature bank upadł 11 dni po kontroli audytorów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas