Reklama

Europa pomogła Peugeotowi

PSA Peugeot Citroen poprawił w III kwartale wyniki finansowe, bo odradzający się popyt w Europie uchronił go przed skutkami dużego spadku sprzedaży w Chinach.

Aktualizacja: 27.10.2015 09:52 Publikacja: 27.10.2015 09:42

Europa pomogła Peugeotowi

Foto: Bloomberg

Francuska grupa zwiększyła obroty o 3,2 proc. do 12,4 mld euro mimo zmniejszenia wolumenu sprzedaży o 4,3 proc. na świecie i o 17,4 proc. w Azji (bez Chin nastąpił wzrost o 0,8 proc.). — Istotne jest to, że nasz solidny wzrost wynika z kluczowych elementów naszej strategii sprzedaży: poprawy cen netto i gamy produktów — stwierdził szef pionu finansowego Jean-Baptiste de Chatillon. Podkreślił, że ceny netto zwiększyły się w kwartale o 1,2 proc., pozwalając głównemu działowi samochodowemu Peugeota poprawić obroty o 1 proc. do 8,05 mld euro.

Zgodnie z ambitnym planem odrodzenia firmy „Back in the Race" prezes Carlos Tavares dąży do zmniejszenia zależności grupy od Europy w sprzedaży samochodów. Obecnie wynosi ona ponad 60 proc., ale ta zależność dobrze przysłużyła się PSA, bo sprzedaż w rodzimym regionie wzrosła w kwartale o 6,1 proc., a po 9 miesiącach o 8,8 proc. Na 2,16 mln pojazdów sprzedanych po 3 kwartałach, 1,37 mln przypadło na Europę. Firma podwyższyła roczną prognozę wzrostu rynku europejskiego z 6 do 8 proc.

Jak wielu innych producentów Peugeot odczuł załamanie popytu w Ameryce Płd. o 23 proc. i w Rosji o 46 proc.

Grupa liczy na 2 mld euro przepływów finansowych netto w latach 2015-17, na marżę operacyjną działu samochodowego 2 proc. w 2018 r. i 5 proc. dla okresu 2019-23.

- W związku ze skandalem w Volkswagenie Peugeot znalazł się wobec wyzwania, jakim jest dostosowanie się do zmiany popytu na silniki benzynowe zwłaszcza we Francji, gdzie decydenci polityczni są coraz bardziej wrogo nastawieni do silników Diesla — stwierdził de Chatillon. Sprzedaż pojazdów Peugeota z silnikami wysokoprężnymi, droższych od benzynowych, zmalała w Europie w III kwartale do 65 proc. z 67 rok wcześniej, jeszcze przed ogłoszeniem 18 września rewelacji o oszustwach w VW.

Reklama
Reklama

Koszty ograniczenia produkcji pojazdów z dieslami i zwiększania produkcji silników benzynowych mogą zmniejszyć rentowność, „co będziemy musieli wyrównać cenami, ale mamy takie moce" — stwierdził dyrektor finansowy nie przedstawiając szczegółowych przewidywań.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama