BRE Bank już otworzył 14 biur korporacyjnych. Docelowo, do końca tego roku, mają być 23. Plany banku na 2008 rok zakładają zwiększenie liczby klientów korporacyjnych do 13,4 tys., w tym 8,6 tys. z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec 2007 roku było to 12,6 tys. firm, w tym 7,8 tys. z sektora MSP.
Bank BPH, który odbudowuje swój pion korporacyjny, otworzył już osiem centrów korporacyjnych i zamierza uruchomić jeszcze dwa kolejne. Obsługuje już 500 klientów korporacyjnych, a na koniec roku ma ich mieć 1200. Powstanie także kilkanaście centrów kredytowo-doradczych dla MSP.
Z kolei Citi Handlowy w ramach uzupełnienia strategii dla MSP udostępni korporacjom skonsolidowaną sieć liczącą 86 oddziałów dotychczas obsługujących klientów detalicznych oraz 38 oddziałów dedykowanych dotąd przedsiębiorcom, czyli łącznie 124 placówki. Sektor MSP jest strategicznym klientem banku, a zgodnie ze zmianami celów biznesowych wprowadzonymi w kwietniu wzrasta znaczenie segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.
12,8 proc. o tyle, według Pekao, wzrośnie w tym roku wobec 2007 r. liczba kredytów dla biznesu w Polsce
– Dążymy do modelu, w którym ten sam doradca będzie obsługiwał firmę na kolejnych etapach jej wzrostu, od mikrofirmy przez firmę średnią aż do dużej. Zwiększamy dostęp do produktów dotychczas zarezerwowanych tylko dla węższej grupy. Na przykład mniejsze przedsiębiorstwa mogą od niedawna korzystać z platformy online trading służącej do handlu walutą – mówi Adam Grabarczyk, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów CitiBusiness w Citi Handlowy.