BRE to bank opierający rdzeń działalności na obsłudze przedsiębiorstw, a od kilku lat na szybko rosnącym segmencie detalicznym. W obecnej sytuacji chce skupić się raczej na zwiększaniu dochodowości niż na wzroście wolumenów i udziałów w rynku.
W segmencie korporacyjnym poszerzona zostanie oferta dla obecnych klientów. Tu dochody mają wzrosnąć o 3 proc.
Ramię detaliczne BRE planuje spadek zysku o 9 proc. przy utrzymaniu obecnego wzrost bazy klientów. Dzisiaj co trzecie konto w Polsce jest otwierane w mBanku. Bank liczy na większą sprzedaż kredytów konsumpcyjnych.
Projekt ekspansji mBanku na rynek węgierski i rumuński został wstrzymany "do momentu stabilizacji na międzynarodowych rynkach finansowych". Wciąż rozwijana będzie oferta w Czechach i na Słowacji.
mBank chce zmniejszyć (do ok. 20 proc.) zależność od przychodów generowanych przez kredyty hipoteczne (obecnie 35-40 proc. przychodu).