Reklama

Nowy system wzmacnia bezpieczeństwo

Banki spółdzielcze przechodzą duże zmiany, które zdecydują o ich funkcjonowaniu w najbliższych latach. Wyznaczą też rolę, jaką będą odgrywać w całym systemie finansowym.

Publikacja: 27.06.2016 21:00

Wzmocnienie mechanizmów kontrolnych banków spółdzielczych jest ważne między innymi z punktu widzenia

Wzmocnienie mechanizmów kontrolnych banków spółdzielczych jest ważne między innymi z punktu widzenia ich stabilności i płynności – podkreślali uczestnicy debaty

Foto: materiały prasowe

Na bazie nowych zasad wynikających z regulacji unijnych banki spółdzielcze mogą tworzyć instytucjonalne systemy ochrony (z ang. IPS) i przystępować do nich. – To zmiana, która była wręcz oczekiwana jako następstwo dyrektywy CRD IV i innych regulacji unijnych. System ochrony to nowość w zakresie bezpieczeństwa i jednocześnie szczególna wartość w relacjach klient – instytucja finansowa. Po etapie dynamicznego rozwoju banków spółdzielczych pojawiły się zagrożenia, które powinny być neutralizowane przez organizacje wewnątrz sektora. Taką rolę odgrywa właśnie system ochrony. Ta forma organizacji powoduje, że o wielu kluczowych kwestiach decydują same banki, bo wyłaniają system kontrolny oraz metody ratingowe, zgodnie z którymi klasyfikują poszczególne podmioty według poziomu ryzyka – mówi Zdzisław Kupczyk, prezes Banku BPS zrzeszającego 357 banków spółdzielczych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
Czy cła Trumpa zaszkodzą Szwajcarii? SNB nie planuje ujemnych stóp, firmy wstrzymują inwestycje
Banki
Prezes UniCredit: Po przejęciu Commerzbanku zwolnienia będą „znaczące”
Banki
Rosyjski biznes bez dostępu do banków w Chinach
Banki
Szansa na cięcie stóp we wrześniu, ale bez gwarancji
Banki
Santander uzupełnia kadrowe braki. Na początek stawia na specjalistę z mBanku
Reklama
Reklama