– Priorytetem dla banków już nie jest pozyskiwanie nowych klientów, ale zwiększenie cross-sellingu (sprzedaż różnych produktów klientom – red.) na dotychczasowej bazie klientów. Dobry klient z punktu widzenia banku, to ten, który jest już znany – podkreśla Marcin Dumania, partner Roland Berger Strategy.
O ile przed kryzysem priorytetem były wyniki sprzedażowe, to teraz kluczową rolę odgrywa ryzyko. Dlatego przy akwizycji nowych klientów uprzywilejowane są konkretne grupy społeczne i zawodowe.
Taką strategię prowadzi m.in. BOŚ Bank. Ma już specjalną ofertę dla policjantów, a szykuje kolejne, skierowane do kolejnych profesji.
– Koncentrujemy się na grupach, które są liczne i stabilne zawodowo. Pierwszą grupą, której zadedykowaliśmy specjalne konto, są policjanci, a przygotowujemy ofertę dla finansistów, prawników oraz wolnych zawodów, z którą wystartujemy już w listopadzie – mówi Renata Janczura, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych BOŚ Banku.
Konto dla policjantów jest tańsze niż w standardowej ofercie (miesięczna opata wynosi 9 zł, a standardowo 19 zł), a przedstawiciele kolejnych zawodów będą mogli otrzymać wyższą kwotę kredytu przy niższym oprocentowaniu.