Garnitur z logo może być reklamą firmy

Garnitur z logo może być reklamą firmy Wydatki na służbowy strój można wrzucić w koszty jako działanie reklamowe
To przełomowe stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. W wyroku z 27 kwietnia br. (III SA/ Wa 2644/06) stwierdził, że pracownicy paradujący w ubiorach z logo reklamują swoją firmę. Dotychczas przyjmowało się, że jest to reprezentacja, czyli tworzenie i utrwalanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Dlaczego to rozróżnienie jest tak istotne? Otóż wydatki na reprezentację od 1 stycznia br. nie mogą być kosztem podatkowym (wcześniej były rozliczane w ramach limitu 0,25 proc. przychodów). Możemy natomiast odliczyć koszty reklamy, i to bez względu na to, czy jest publiczna, czy niepubliczna. Dlatego przedsiębiorcy muszą wyraźnie oddzielić reprezentację od innych działań promocyjnych.Czy wydatek na służbowy strój może być kosztem podatkowym? Organy podatkowe czasami się na to zgadzały, ale pod warunkiem rozliczenia go w ramach limitu reprezentacji (oczywiście z wyjątkiem klasycznej odzieży roboczej; więcej na ten temat pisaliśmy 30 kw...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL