fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Internetowi konsumenci zmienią handel

Rzeczpospolita
Handel detaliczny musi coraz bardziej brać pod uwagę rosnąca popularność internetowych zakupów. Liczba konsumentów na świecie, którzy wykorzystali sieć do zakupu jakiegokolwiek towaru lub usługi, wynosi już ponad 875 milionów – oceniła firma Nielsen w swym raporcie Global Online Survey.
Oznacza to, że zainteresowanych internetowymi sklepami, aukcjami, biurami podróży itp. jest 85 proc. użytkowników Internetu . W ciągu ubiegłych trzech lat internetowy rynek konsumentów powiększył się aż o 40 proc.
Globalną statystykę internetowych konsumentów podbijają przede wszystkim klienci w Azji, a szczególnie w Korei Południowej, gdzie aż 99 proc. użytkowników Internetu skorzystało z niego, by cokolwiek kupić. Ale w niewiele mniejszym stopniu z e-sklepów korzysta się w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Japonii, gdzie 97 proc. internautów jest zarazem klientami handlowych witryn.
Rosnące zainteresowanie e-zakupami widoczne jest także w Polsce. W ubiegłym roku, według GUS, kupowało lub zamawiało towary i usługi niemal 5 mln osób, czyli przybyło ich ponad 1 mln. Nadal nie zdecydowała się na e-zakupy ponad połowa osób mających w Polsce dostęp do Internetu, ale to się zmienia. Sprzyja temu powiększająca się oferta internetowych witryn, m.in. wyposażenia domów, sprzętu AGD, odzieży oraz wielu usług. Ubiegłoroczne obroty e-handlu w Polsce szacowane są na 8 mld zł. Za rok, według firmy PMR, e-handel będzie stanowił ponad 2 proc. sprzedaży detalicznej.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA