fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Franczyza e-biznesu drogą do sukcesu

Klienci wolą dopytać o wybraną w Interencie ofertę przez telefon lub GG – wyjaśnia prezes Ostatniemiejsca.pl Tomasz Kozikowski
materiały prasowe
W tym roku sprzedaż w Internecie ofert biur podróży wzrośnie o 70 procent i osiągnie 18 mln złotych - ogłasza spółka Ostatniemiejsca.pl. I proponuje franczyzę na e-biznes
Wartość usług turystycznych sprzedanych od początku roku przez firmę Ostatniemiejsca.pl wyniosła 14 mln. zł. Firma prognozuje, że wynik na koniec roku wyniesie 18 mln. zł, co da wzrost o ok. 70 proc rok do roku. Jeśli chodzi o przychody firmy, to powinny one przekroczyć dwa miliony złotych.
Rezerwacje internetowe stanowią trzy czwarte wszystkich wycieczek kupowanych w Ostatniemiejsca.pl. Spółka ma też sieć 45 biur stacjonarnych. – Mamy prawie sto tysięcy unikatowych użytkowników i kilkaset tysięcy odsłon miesięcznie. Zdecydowana większość odwiedzających naszą stronę kupuje on line. Nieliczni decydują się na wizytę w lokalu. Klienci wolą dopytać o wybraną ofertę przez telefon lub za pośrednictwem GG – wyjaśnia prezes Ostatniemiejsca.pl Tomasz Kozikowski.
Spółka, która od 7 lat jest właścicielem turystycznego e-serwisu postanowiła włączyć swoich partnerów do działalności w Internecie. Daje więc też franczyzę na e-commers. Koszt inwestycji każdego uczestnika oblicza na 12,5 tys. zł. - To tyle samo, co w wypadku stacjonarnego biura podróży, a odchodzą koszty adaptacji i utrzymania biura – mówi  Kozikowski. W ramach serwisu Ostatniemiejsca.pl-net funkcjonuje już 10 franczyzobiorców. W razie potrzeby agenci serwisu dojeżdżają do klienta, by w bezpośredniej konsultacji wyjaśnić im szczegóły ofert wakacyjnych. Jest to odpowiedź na tzw. efekt ROPO (research online, purchase offline – szukaj w Internecie, kupuj w biurze podróży), który według Tomasza Kozikowskiego z czasem będzie słabł. – Gdy klienci raz kupią u nas stacjonarnie są zwykle skłonni do dokonywania kolejnych zakupów zdalnie. Tak więc nasza sieć pozwala im płynnie przejść z jednej formy zakupów do drugiej. Nie widzę też powodów, dla których polski rynek turystyczny miałby zmierzać w innym kierunku niż w Europie Zachodniej, w której sprzedaż przez Internet jest kilkukrotnie wyższy niż u nas – wyjaśnia. W IV kwartale 2011 roku spółka Ostatniemiejsca.pl-net planuje debiut na NewConnect. 10 października firma zakończyła prywatną emisję akcji. Pozyskany w ten sposób kapitał zostanie przeznaczony na dalszy rozwój spółki i zwiększenie jej udziału w rynku turystycznym. Najważniejszym celem jest inwestycja w technologię IT, a zwłaszcza w nowoczesne narzędzia internetowe, które pozwolą utrzymać dotychczasową dynamikę rozwoju.
Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA