fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Promocja turystyczna

Sölden bije rekordy

Materiały Promocyjne
Jedną kolejką linową pobiliśmy trzy rekordy świata – chwalą się przedstawiciele narciarskiego regionu Sölden i zapraszają polskich narciarzy do odwiedzenia i wypróbowania nowoczesnych urządzeń
Przedstawiciele marketingu austriackiego Sölden prezentowali w Warszawie najciekawsze nowości swego regionu. Sölden zainwestował w ciągu ostatnich sześciu lat 119 mln euro w urządzenia mające poprawić warunki narciarskie.
Niewątpliwie największą gwiazdą regionu jest od grudnia 2010 r. zaawansowana technologicznie kolejka Gaislachkoglbahn. Jedna z najbardziej niezwykłych kolejek linowych na świecie. Składa się z dwóch sekcji. Pierwsza to jednolinowa, ośmioosobowa gondola okrężna (ciągła praca bez przestojów) o rekordowej przepustowości 3600 osób na godzinę. Druga to kolejka trójlinowa, też gondolowa,  kursująca najwyżej na świecie, bo do 3040 m n.p.m. Razem narciarz pokonuje prawie 1700 m wysokości i po 12 minutach staje na lodowcu Sölden. Cały system kosztował 38 mln euro. - Kolejka jest niezwykle wygodna, wsiada się do niej bezstresowo, bez barier, a wagoniki zwalniają do 0,3 metra na sekundę – zapewnia Jakob Falkner z marketingu Sölden. Do wejścia do gondoli na dolnej stacji narciarzy dowożą ruchome schody i winda. Kto ze środkowej stacji wybiera się na stok, odjeżdża po spadzistej rampie, a ci, którz jadą dalej w górę nie muszą wcale chodzić po schodach, bo wejście do kolejki 3S znajduje się na tym samym poziomie.
Zadbano też o nadanie jej architekturze odpowiedniej rangi. Biuro projektowe Johanna Obermosera  z Innsbrucka zaprojektowało stację w kształcie przezroczystej gąsienicy – na stalowy szkielet naciągnięto grubą powłokę z przezroczystego tworzywa sztucznego. Ogromne, bo mierzące 190 mkw okno środkowej stacji ukazuje panoramę Alp Sztubajskich. O technicznym zaawansowaniu kolejki świadczy fakt, że jej słupy stanęły na wiecznej zmarzlinie. Fundamenty trzeba więc było oprzeć na sterowanych komputerowo podporach hydraulicznych, reagujących na ewentualne zmiany wysokości gruntu. A w lecie  zmarzlina jest chłodzona. - Również rewolucyjny (trzeci rekord) jest system bezpieczeństwa kolejki – mówi Falkner. - W razie awarii turyści nie są ewakuowani z gondoli, bo wagony są opuszczane razem z nimi. Tegoroczną nowością regionu jest z kolei kolejka szynowa Zentrum Shuttle – wywożąca narciarzy na łatwy stok do nauki jazdy w Innerwald. – Na pewno będą z niej korzystać rodziny z małymi dziećmi i początkujący narciarze - wyjaśnia Falkner W listopadzie tego roku otwarto też innego rodzaju, chociaż nie mniej istotna inwestycje – sztuczny staw, mający zapewniać wodę do armatek śnieżnych. - W sumie od 2005 do 2011 zainwestowaliśmy 119 mln euro – 55 mln w kolejki i wyciągi, 49 mln w naśnieżanie i 15 mln w gastronomię - podsumowuje Jakob Falkner z marketingu Sölden. W zeszłym roku w Sölden Polacy wykupili 80 tysięcy noclegów (5,2 proc. wszystkich). Sölden jest jedną z najwyżej położonych stacji narciarskich w Alpach – tereny narciarskie rozciągają się między 1350 a 3340 m n.p.m. Szczyci się najdłuższym, bo 15-kilometrowym zjazdem w Austrii, z rekordową jak na ten kraj, różnicą wysokości – 2000 metrów. Jako pierwszy ośrodek narciarski w Austrii, Sölden ma nowoczesne koleje linowe dzięki którym można dostać się na trzy trzytysięczniki (Big-3). Jak przyznają przedstawiciele promocji turystycznej z Sölden, inwestycje (pieniądze wykładali miejscowi przedsiębiorcy i hotelarze), spowodowały podniesienie cen karnetów i są one teraz jednymi z najdroższych w kraju. - Ale za tę cenę goście mają najwyższą jakość - zachwala Carmen Fender, szefowa marketingu regionu. Ceny noclegów rosną za to poniżej inflacji (3,5 proc.) – 2– 3 procent rocznie – wyjaśniają. Obejrzyj film z Sölden Gaislachkoglbahn w liczbach Długość trasy: 2 040,48 m Pojemność wagonu: 8 osób Prędkość: 6 m/s Zdolność przewozowa: 3 600 osób/h Liczba gondoli: 107 Czas przejazdu: 6,7 min Poziom dolnej stacji: 1 363 m Poziom górnej stacji: 2 174 m Różnica wysokości: 811 m 2.  Etap: Kolejka trzylinowa Długość trasy: 1 978 m Pojemność wagonu: 28 osób Prędkość: 6 m/s Zdolność przewozowa: 1 450 osób/h Liczba podpór: 3 Liczba gondoli: 11 Czas jazdy: 5,5 min Poziom górnej stacji: 3 040 m Różnica wysokości: 864 m Ośrodek znarciarski Sölden (1350 – 3340 m n.p.m.) km czarnych & 2 km stoków niezagospodarowanych) 27 schronisk
Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA