fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Finanse

Nadzór ujął się za klientami instytucji finansowych

Komisja Nadzoru Finansowego proponuje ujednolicenie zasad rozpatrywania skarg na banki czy ubezpieczycieli
Do publicznych konsultacji trafił projekt wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego dotyczący zasad rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe. Ma ujednolicić zasady rozpatrywania skarg i zażaleń przez podmioty nadzorowane przez KNF.
Według nadzoru instytucja finansowa powinna zapewnić klientowi możliwość złożenia reklamacji dotyczącej jej działalności bez zbędnych barier (np. nie ma ograniczeń czasowych, o ile nie wynika to z przepisów prawa), a jej rozpatrywanie powinno charakteryzować się dbałością o interes klienta i rzetelnością.
Projekt ma także bardziej szczegółowe regulacje. Wskazuje, że w każdej umowie bądź jej wzorcu powinna znajdować się pełna informacja o zasadach składania reklamacji (m. in. miejsce, forma) i terminie odpowiedzi.
Nadzór proponuje, by złożenie skargi w jednostkach terenowych firmy było równoznaczne ze złożeniem jej w siedzibie (jeśli chodzi o początek rozpatrzenia reklamacji), i podkreśla, że instytucje powinny ewidencjonować w należyty sposób wszelkie trafiające do nich tego rodzaju dokumenty.
Według KNF instytucja powinna odpowiadać na skargę klienta w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania. W uzasadnionych przypadkach może wydłużyć ten termin o 14 dni. W przypadku odrzucenia reklamacji odpowiedź powinna wskazywać klientowi, jakie dalsze kroki prawne może ewentualnie podjąć (np. gdzie może się odwołać).
Instytucje mogą zgłaszać swoje uwagi do projektu do 22 marca.
 
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA