fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

VAT od usług reklamowych zapłaci zagraniczny odbiorca

Polskie firmy nie rozliczają w kraju VAT od usług reklamowych świadczonych dla zagranicznego kontrahenta. Są one opodatkowane za granicą. Czasem może być jednak kłopot ze stwierdzeniem, czy w grę rzeczywiście wchodzi usługa reklamowa
- Polska spółka prowadzić będzie obsługę programu lojalnościowego o charakterze reklamowo-promocyjnym. Zleceniodawcą jest firma mająca siedzibę w innym kraju UE i zarejestrowana tam jako podatnik VAT. Program polega na tym, że kontrahenci zleceniodawcy (również przedsiębiorcy) w zamian za zakupy wskazanych przez zleceniodawcę produktów u wskazanych przez niego dystrybutorów otrzymają określone w regulaminie programu punkty. Następnie, po osiągnięciu określonych progów, mogą je wymieniać na nagrody, wskazane w katalogu nagród. Celem programu jest budowa lojalności wśród nabywców w stosunku do zleceniodawcy i jego produktów, zachęta do nabywania tych produktów, a tym samym zwiększenie ich sprzedaży. Do polskiej spółki należy pełna obsługa programu, począwszy od przygotowania jego regulaminu, strony internetowej programu, naliczania i kontroli ilości punktów aż do wydania nagród. Kto powinien rozliczyć VAT od tych usług? -pyta czytelnik DF.Należy najpie...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA