Rozliczamy pracownika na dwóch etatach

Pracownik może zawrzeć z tym samym pracodawcą kilka umów o pracę. Tak samo może je zawrzeć z kilkoma pracodawcami. Pojawia się wówczas tylko jeden problem: jak wyliczyć mu wynagrodzenie chorobowe, urlop, podatek i składki. Dziś wszystko to wyjaśniamy
- Jak obliczać wynagrodzenie pracownikowi zatrudnionemu u dwóch pracodawców, z tego u jednego na dwóch umowach o pracę, a u drugiego na jednej umowie? Słyszałam, że należałoby zsumować te wynagrodzenia i od sumy przychodu naliczać składki i podatek. Czy to prawda? Jeżeli tak, to jak naliczać urlopy, zwolnienia lekarskie itp.? - pyta czytelniczka DOBREJ FIRMY.Gdy pracownika łączą z jednym pracodawcą dwie umowy, to przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy pracodawca musi uwzględnić koszty uzyskania od obydwu stosunków w pełnej wysokości, bez względu na przekroczenie limitu rocznego (w 2007 r. limit roczny dla wieloetatowców wynosi 1953,23 zł). Tak wyjaśniło Ministerstwo Finansów w piśmie 29 kwietnia 2005 r. (nr PB5/MC-033-50-736/05). Podtrzymało tym samym swoje wcześniejsze stanowisko z 24 marca 1995 r. (nr P05/9-0261/95).Trzeba jednak pamiętać, że jest to tylko interpretacja MF, z którą zresztą nie wszyscy komentatorzy się zgadzają. Zdaniem np. Adam...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL