Rynek pracy

W pracy najważniejsze dobre zarobki i atmosfera

Nic tak nie motywuje, jak pieniądze
PhotoXpress
Pracodawca ma nam przede wszystkim zapewniać finansowe bezpieczeństwo - dlatego najważniejsze są: wysokość zarobków, dodatki do pensji i pakiet benefitów
Studenci oczekują, że ich zarobki sięgną przeciętnie 3000 zł brutto miesięcznie, osoby już pracujące spodziewają się 4800 zł, bezrobotni - 3500 zł miesięcznie - wynika z badania przeprowadzonego on-line przez portal rynekpracy.pl w lipcu, w którym pytano studentów, pracowników z różnym stażem zawodowym oraz bezrobotnych, czego oczekują od pracodawców i kiedy postrzegają ich jako atrakcyjne miejsce pracy.
Oprócz godziwych zarobków dla pracowników liczy się też atmosfera panująca w pracy, a także to czy firma pozwala na zawodowy rozwój. W ankiecie uwzględniono 24 czynniki m.in. w takich kategoriach jak: kariera i rozwój, wynagrodzenia i benefity, wizerunek firmy czy zarządzanie. Wysokie zarobki osiągnęły najwięcej głosów wśród wszystkich badanych kategorii. - Tylko osoby bezrobotne uznały, że od wysokich wynagrodzeń ważniejsze są relacje panujące w firmie - mówi Karolina Widera z portalu rynekpracy.pl.
Okazuje się, że oprócz płac i dobrej atmosfery ważną rolę, zwłaszcza wśród osób z zawodowym dorobkiem odgrywają kompetentni przełożeni. Znaczenie tego czynnika rośnie wraz ze stażem pracy. - Doświadczeni pracownicy mają poczucie własnej wartości i wiedzą, że ich dalszy rozwój w dużej mierze zależy od kompetencji szefa - komentuje Aleksandra Czech, trener biznesu, prowadząca zajęcia dla pracowników i menedżerów, współpracująca z Narodowym Centrum Kultury. Natomiast wraz z długością zawodowego doświadczenia i stażu systematycznie maleje znaczenie awansu, który jest najważniejszy wtedy, gdy rozpoczynamy się pracę. - Awans nie ma takiego znaczenia dla starszych pracowników, bo część z nich osiągnęła już jakiś szczebel firmowej kariery, a część uznała, że awansowanie nie jest tym, na czym zależy im w pracy najbardziej - dodaje Aleksandra Czech. Wolą spokojniejszą pracę, która nie wiąże się z poczuciem odpowiedzialności i wysokim poziomem stresu. Dla wielu badanych praca powinna również owocować "poczuciem sensu wykonywanych zadań". Większą wagę do "pracy z sensem" przywiązują kobiety, które chcą łączyć obowiązki zawodowe z określonymi ideami. Zdaniem ankietowanych pracodawca powinien też umożliwiać podnoszenie kwalifikacji i nie zaniedbywać dostępu do szkoleń. Szczególnie zabiegają o to osoby z krótkim stażem zawodowym nie przekraczającym pięciu lat.
Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL