Media i internet

Jest prospekt emisyjny 4Fun Media

Pozyskane z parkietu pieniądze mediowa spółka przeznaczy głównie na poszerzanie swojej biblioteki programowej i akwizycje
Planująca debiut na GPW jeszcze w tym roku telewizyjna spółka zaoferuje inwestorom do objęcia 800 tys. akcji serii D o wartości nominalnej 1 zł każda. 600 tys. z nich spółka zaoferuje inwestorom instytucjonalnym, 200 - w ramach transzy otwartej.
Do obrotu dopuszczone zostaną też akcje serii A, B i C należące do obecnych udziałowców. Do 4Fun Media należą młodzieżowe stacje satelitarne 4fun. tv i rebel. tv.
Deklaracje nabycia można będzie składać od 12. do 15. października, cenę emisyjną spółka poda przed rozpoczęciem przyjmowania zapisów (czyli do 18 października, a potrwają do 20 października, kiedy zamknięta zostanie publiczna subskrypcja). Akcje zostaną przydzielone maksymalnie sześć dni po zamknięciu subskrypcji. Gdyby firmie udało się sprzedać wszystkie akcje nowej emisji po maksymalnej cenie, 4Fun Media liczy na pozyskanie z rynku 11,2 milionów złotych, które przede wszystkim chce wydać na nowe produkty, zakup programów i akwizycje (6,2 mln zł). Jak podaje , planuje powiększyć bazę programową. - W tym celu zamierza z części środków pozyskanych z emisji akcji serii D zwiększyć nakłady na produkcję programów oraz na zakup praw i licencji do programów oraz formatów. Dotyczy to zarówno programów telewizyjnych jak i treści programowych dopasowanych do formatów mediów cyfrowych - czytamy w prospekcie. W urządzenia techniczne i technologię 4Fun Media planuje zainwestować po przeprowadzeniu emisji 2 mln z, w marketing - 2 mln zł, a w zwiększenie kapitału pracującego 1w mln zł. - Pracujemy też nad nowym kanałem dla szerokiej widowni młodzieżowej – chcemy go wprowadzić na rynek w przyszłym roku. Wiele zależy tu oczywiście od sytuacji na rynku dystrybucji, ale myślimy o I połowie przyszłego roku – zapowiadała niedawno w "Parkiecie" Ewa Czekała, prezes firmy. To niejedyna nowa stacja, jaką firma ma w planach. Spółka myśli też o przejęciach. – Jeśli chodzi o akwizycje, orientujemy się głównie na Internet – mówi prezes. Kontrolny pakiet udziałów w 4Fun Media (63,26 proc.) ma cypryjski fundusz Nova Group, 12,5 proc. należy do Golden Finance Investments Ltd. Nova Group jest powiązana z założycielem, przewodniczącym rady nadzorczej i byłym prezesem 4Fun Media - Dariuszem Stokowskim. Gdyby spółce udało się sprzedać wszystkie 800 tys. akcji serii D, Nova Group zmniejszyłaby swoje zaangażowanie w spółkę do 50,81 proc., Golden Finance Investments Ltd. - do 10,04 proc., pozostali drobni udziałowcy mieliby 19,47 proc. udziałów, a w ręce nowych właścicieli trafiłoby 19,69 proc. akcji. Przychody 4Fun Media w 2009 roku wyniosły 13,5 mln zł, o 23,7 proc. mniej niż rok wcześniej, zysk operacyjny 3,8 mln zł (o 32,6 proc. więcej niż w 2008 roku), a zysk netto - 3,1 mln zł (o 76,9 proc. więcej niż rok wcześniej). Odczuwalny spadek przychodów spółki w prospekcie tłumaczony jest sprzedażą spółki zależnej Catmood i ograniczeniem przychodów z reklam barterowych. Na przełomie 2009 o 2010 roku spółka uruchomiła stację rebel.tv, w którą zainwestowała prawie 2,3 mln zł. Wydatki na nowy kanał będą też widoczne w wynikach za ten rok. O debiucie 4Fun Media słychać od 2007 roku. Poprzedni prospekt emisyjny spółka złożyła jesienią 2007 roku (zatwierdzony został w marcu 2008), w zapowiedziach zarząd 4Fun Media deklarował, że z nowej emisji chce pozyskać ponad 20 mln zł. Według Przemysława Sawala-Uryasz, analityka UniCredit CAIB, spółka raczej nie pojawi się w portfelach dużych funduszy, ale może być ciekawa dla niszowych funduszy agresywnie inwestujących w spółki mediowe.
Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL