fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Towary w sieci mogą być tańsze. Nokaut.pl. Handel. Internet

Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak
Piotr Mazurkiewicz
Według 60 proc. sklepów internetowych dystrybutorzy dalej narzucają im niekorzystne warunki cenowe, aby nie sprzedawały zbyt tanio
Z ankiety przeprowadzonej przez porównywarkę Nokaut.pl wśród 535 sklepów wynika, że Blisko 60 proc. z nich zetknęło się ze zjawiskiem ustalania cen przez producentów. Dotyczy to przede wszystkim sklepów oferujących produkty z kategorii takich jak dom i ogród, sport, sprzęt elektroniczny czy artykuły dla dzieci. 73 proc. sprzedawców, którzy spotkali się ze zjawiskiem zmowy cenowej zadeklarowało, że gdyby nie naciski ze strony dystrybutorów, obniżyliby ceny o co najmniej 5 proc.
Prawie 60 proc. sklepów deklaruje obniżenie cen od 5 do 15 proc. w przypadku gdyby całkowicie swobodnie mogły kształtować swoją politykę handlową.
Najczęściej wymienianymi problemami z którymi spotykały się sklepy ze względu na oferowanie produktów według dystrybutorów zbyt tanio to problemy z dostawą (36 proc. odpowiedzi), ostrzeżenia od dostawców i zarzuty od sklepów tradycyjnych (13 proc.), gorsze warunki u dostawcy, np. brak rabatów (także 13 proc.) i zakaz używania zdjęć produktów wskazywany przez 5 proc.
Dystrybutorzy walczą w ten sposób z e-sklepami, ponieważ dzięki niskim cenom stają się zbyt mocną konkurencja dla tradycyjnych placówek, w których ciągle generowana jest większość obrotów. E- handel odpowiada bowiem tylko za ok 3 proc. sprzedaży detalicznej. Choć takie praktyki zgodnie z niedawnymi dyrektywami unijnymi są sprzeczne z prawem, to jednak wielu dystrybutorów ciągle je stosuje.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA