Czas pracy kierowców wciąż budzi wątpliwości

Fotorzepa, Marian Zubrzycki
Nadal nie ma jednoznacznych rozstrzygnięć, ile godzin szofer może spędzić za kółkiem, a ile powinien mieć przerw czy odpoczynków. Pakiet antykryzysowy jeszcze bardziej wydłużył listę pytań bez odpowiedzi
Stosowanie przepisów [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=173274]ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (DzU nr 92, poz. 879 ze zm.)[/link] nie jest proste, gdyż jej regulacje nie są do końca spójne z przepisami unijnymi dotyczącymi czasu pracy kierowców. Najgorzej jest, gdy jeden kierowca wykonuje różnego rodzaju przewozy.Nie mniej problemów interpretacyjnych pojawia się w przypadku, gdy firma transportowa zdecyduje się na zastosowanie [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=320785]ustawy z 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (DzU nr 125, poz. 1035[/link], dalej pakiet antykryzysowy). Regulacje pakietu też trudno połączyć z ustawą o czasie pracy kierowców.[srodtytul]Rekompensata za dyżur[/srodtytul]Ciągle nie ma jednoznacznych przepisów w tym zakresie. W art. 9 ustawy o czasie pracy kierowców przewidziano dwa rodzaje dyżuru, które są różnie rekompensowane:- klasyczny dyż...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL