Taniec

Mocne sceny na scenie

Spektakl „Metamorfozy” pokaże w sobotę Kielecki Teatr Tańca
Materiały Promocyjne
Przez całe wakacje w Centralnym Basenie Artystycznym trwać będzie przegląd spektakli tanecznych z całej Polski. A ponieważ w programie są zarówno choreografie mniej znane, jak i te, o których swego czasu sporo się mówiło – te letnie spotkania można potraktować jako „teatralną podróż”.
Cykl otworzy Kielecki Teatr Tańca z nietypową choreografią „Metamorfozy” (2007) Iry Nadii Kodiche, która modern jazz potrafi zmieszać z elementami tańców arabskich. Zaraz po nim Lubelski Teatr Tańca pokaże swój głośny „N.N.” (2008) – spektakl poświęcony postaci wybitnego, choć dotkniętego straszliwą w skutkach schizofrenią, tancerza Wacława Niżyńskiego. Podobnie jak w „Strzałce czasu” opisującej historię Horsta Bienka (choreografia Rafał Dziemidok), w głównego bohatera wcielają się tu dwie osoby. Jedna z nich to odpowiednik osoby zdrowej, żyjącej w zwykłym świecie, druga – symbol chorego umysłu uwięzionego w krainie fantazji.
Lublinianie zatańczą jeszcze dwukrotnie – w „48/4” (LTT) oraz „Daleko od ciała” (grupa d&a dance action). „48/4” porusza popularny w teatrze tańca temat zamknięcia w jednym miejscu grupy osób i podglądaniu w niemal laboratoryjnych warunkach emocjonalnych relacji między nimi. A „Daleko od ciała” poświęcono dla odmiany porozumieniu międzyludzkiemu. Nowa formacja d&a dance action prowadzona jest przez Darię Dziedzic i Annę Żak, tańczącą w Lubelskim Teatrze Tańca. Niestety, z powodu choroby aktora odwołano zaplanowaną na 19 lipca wizytę Krakowskiego Teatru Tańca, ale i tak warto poczekać do końca lipca, gdy gośćmi Przeglądu Polskiej Sceny Tańca Współczesnego będą artyści z Teatru Okazjonalnego z Sopotu. Wystawią solo Joanny Czajkowskiej „Powiększenie”, spektakl stworzony na podstawie poezji Zbigniewa Herberta oraz „Alchemika halucynacji” i „Infantki” Jacka Krawczyka. W opisie tego ostatniego czytamy: „Spektakl kreuje postać femme fatale, która dominuje wyraźnie nad mężczyzną – niewolnikiem. Jej mistyczna siła tkwi w demonicznym erotyzmie, który magnetyczną siłą przykuwa do niej mężczyzn”.
[ramka][b]Przed nami[/b] [srodtytul]sobota (11.07)[/srodtytul] godz. 20 – „Metamorfozy”, choreografia Ira Nadia Kodiche, Kielecki Teatr Tańca [srodtytul]niedziela (12.07)[/srodtytul] godz. 20 – „N.N. Wacławowi Niżyńskiemu”, chor. Ryszard Kalinowski, Lubelski Teatr Tańca [srodtytul]poniedziałek (13.07)[/srodtytul] godz. 19 – „Daleko od ciała”, choreografia Anna Żak i Daria Dziedzic, d&a dance action (Lublin) godz. 20.30 – „48/4”, chor. Ryszard Kalinowski, Lubelski Teatr Tańca [srodtytul]niedziela (26.07)[/srodtytul] godz. 19 – „Powiększenie”, choreografia Joanna Czajkowska, Teatr Okazjonalny godz. 20.30 – „Alchemik halucynacji”, choreografia Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Teatr Okazjonalny [srodtytul]poniedziałek (27.07)[/srodtytul] godz. 20 – „Infantka”, chpor. Jacek Krawczyk, Teatr Okazjonalny w sierpniu „Przed południem, przed zmierzchem” Teatr Nowy z Łodzi; „Dziewczęta z zajęczego wzgórza” Teatr Patrz Mi Na Usta; „Chodnik 05” Gliwicki Teatr Muzyczny[/ramka] [i]Przegląd Polskiej Sceny Tańca Współczesnego, Centralny Basen Artystyczny, ul. Konopnickiej 6, rezerwacje biletów: tel. 022 339 07 60, część lipcowa: sobota (11.07) – poniedziałek (27.07)[/i]
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL