Baton Bounty bez rejestracji

Fotorzepa, Pio Piotr Guzik
Kształt znanej czekoladki z kokosowym nadzieniem nie ma charakteruodróżniającego - uznał Europejski Trybunał Sprawiedliwości
Pierwotnie kształt ten został zarejestrowany jako trójwymiarowy, wspólnotowy znak towarowy. Zaprotestował przeciwko temu Ludwig Schokolade, niemiecki producent czekolady. Po unieważnieniu znaku sprawa trafiła do ETS. Firma Mars, wytwórca batonów przekonywał w skardze, że w następstwie używania znak ten uzyskał charakter odróżniający. Wskazywał na zaokrąglone krawędzie batona oraz trzy strzałki umieszczone na jego powierzchni.ETS nie przyjął tej argumentacji. Zwrócił uwagę, że trójwymiarowy znak towarowy przedstawiający kształt towaru może zostać dopuszczony do rejestracji tylko wówczas, gdy w sposób znaczący odbiega od normy tak, aby przeciętny konsument mógł bez trudu odróżnić dany towar od innych. Zaokrąglone krawędzie batona oraz strzałki na jego powierzchni wierzchniej, nie wyróżniają go spośród innych kształtów powszechnie wykorzystywanych w produkcji tego typu wyrobów.Przedstawiciele Marsa jako dowód tego, że konsumenci zaczęli już utożsami...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL