Ciężko odzyskać VAT, gdy dłużnik unika listonosza

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Przez nieprecyzyjne przepisy firmy mają problemy ze skorzystaniem z ulgi na złe długi. Wystarczy, że nierzetelny kontrahent nie przyjmuje korespondencji
[b]Często tak właśnie jest, ponieważ po korekcie nabywca, który nie zapłacił sprzedawcy za towar, musiałby oddać odliczony wcześniej podatek naliczony. Nie zależy mu więc na współpracy.[/b]W takiej sytuacji znalazła się nasza czytelniczka. Wykonała usługę, wystawiła fakturę i odprowadziła do urzędu skarbowego VAT należny. Kontrahent jej jednak nie zapłacił i starannie unika kontaktów. Tymczasem, żeby można było skorzystać z ulgi na złe długi, kontrahent musi potwierdzić odbiór zawiadomienia o zamiarze korekty. Bez takiego potwierdzenia nie da się odzyskać podatku.[srodtytul]Nowy warunek[/srodtytul]Taki wymóg to jedna ze zmian wprowadzonych 1 grudnia 2008 r., które miały ułatwić podatnikom korzystanie z ulgi i zapobiec negatywnym skutkom pogłębiających się w czasie kryzysu zatorów płatniczych. Ta wywołuje jednak odwrotne skutki.Jeśli chcemy skorzystać z ulgi na złe długi, musimy poinformować nierzetelnego kontrahenta o zamiarze skorygowania pod...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL