Wykonanie zlecenia przez kierowcę jest ważniejsze niż liczba godzin spędzonych za kółkiem

Fotorzepa, Marian Zubrzycki
W zadaniowym systemie szofera rozliczamy z realizacji zadania przewozowego. Choć on sam ustala, kiedy rozpoczyna i kończy pracę, to nie ma w tym pełnej dowolności. Ograniczają go przepisy i umowa
[b]– Nasz kierowca ma zadaniowy system czasu pracy. Czasem zaczyna pracę w nocy. Czy należy mu się zatem dodatek nocny? To, że pracował w nocy, wyczytaliśmy z tarczek tachografu. Pracował także raz w wolną sobotę. Wyszło nam, że zamiast 21 dni w miesiącu miał 22 dni, ale łącznie nie przekroczył obowiązujących go w miesiącu 168 godzin pracy. Czy za sobotę należy zapłacić mu za nadgodziny z racji przekroczenia normy średniotygodniowej? [/b] – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.Czas pracy kierowcy został uregulowany odrębnie w [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=7B5EB768640157683F4312C8667BA232?id=173274]ustawie z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (DzU nr 92, poz. 879 ze zm.)[/link]. Zgodnie z nią do szoferów zatrudnionych w transporcie drogowym można zastosować zadaniowy czas pracy, pod warunkiem że uzasadnia to rodzaj wykonywanych przewozów lub szczególna organizacja przewozów.Stosując taki system, pracodawca powinien wyzna...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL