fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Prawo w firmie

Na co musimy zwracać uwagę, zamawiając materiały

Mawiają, że reklama jest dźwignią handlu. To prawda. Warto jednak zadbać o to, aby nie stała się ona początkiem niespodziewanych kłopotów prawnych wywołanych nieprawidłowościami w nabywaniu lub korzystaniu z materiałów reklamowych
Czego trzeba unikać i co uchroni przedsiębiorcę przed potencjalnymi problemami. Sprawdźmy.[srodtytul]1 Liczy się forma umowy[/srodtytul]Nie jest prawdą, że forma umowy nie jest ważna, byleby była zgoda. Zasadą prawa autorskiego jest to, że [b]obrót prawami autorskimi następuje na podstawie umów sporządzonych w formie pisemnej. Niezachowanie tej formy może prowadzić do nieważności czynności prawnej. [/b]Tylko wyjątkowo brak formy pisemnej, przy przenoszeniu praw autorskich, można poczytać jako chęć udzielenia przez uprawnionego licencji niewyłącznej do danego utworu.W związku z tym za właściwą formę obrotu prawami na dobrach niematerialnych nie może być uznana ani forma faktury, e-mailu lub ustaleń ustnych. Nie tylko bowiem nie odpowiadają one wszystkim wymogom sformułowanym w przepisach prawa, ale i nie zapewniają w dostatecznym stopniu precyzji zapisom o warunkach wykorzystania.Zastrzeżenie to jest tym bardziej aktualne w przypadku nabywania praw do materiał...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA