Mieszkaniowe

Zadowolony mieszkaniec jest najlepszą reklamą

na co patrzą kupujący
Rzeczpospolita
Coraz większego znaczenia nabiera wizerunek firmy. Im lepszy, tym klienci mają większe zaufanie do dewelopera, a ten szanse na to, że zdecydują się na zakup mieszkania właśnie od niego
– Nie ma badań, które pokazywałyby to w liczbach, ale dobry wizerunek na pewno wiąże się z poczuciem bezpieczeństwa transakcji, a to w kryzysowych czasach bardzo ważna sprawa – mówi Kazimierz Kirejczyk, prezes Reas Konsulting.
Już kilka lat temu badania Reas Konsulting pokazały, że dla klientów deweloperów zaczyna liczyć się marka firmy, od której zamierzają kupić mieszkanie. Potencjalni nabywcy zaczęli odróżniać spółki deweloperskie działające od kilku lat na rynku i kojarzyć je z dobrą lub złą opinią na ich temat. – Było to w czasach, gdy na rynku nie było aż takiej nadpodaży mieszkań jak w tej chwili. Można więc zakładać, że teraz dobra marka dewelopera znaczy jeszcze więcej – mówi Kazimierz Kirejczyk.
Podobnego zdania jest Jacek Bielecki z Polskiego Związku Firm Deweloperskich, który wizerunek dewelopera stawia na trzecim miejscu, po cenie i lokalizacji, na liście motywów wyboru przez klienta firmy. – W czasach dużej niepewności na rynku wizerunek firmy może nawet awansować na pierwsze miejsce i stać się ważniejszy od ceny i lokalizacji – mówi Jacek Bielecki. Najczęstszym i najlepszym argumentem wizerunkowym są dotychczasowe dokonania firmy, sposób, w jaki działa. – Każda akcja reklamowa, choćby wydanie jakiejś oddzielnej wkładki, jest jakąś kampanią wizerunkową, podobnie jak wydawnictwa, które mówią o działaniach firmy, wraz z poradami dla klientów – mówi Jacek Bielecki. Zdaniem Tomasza Jaczewskiego, szefa firmy deweloperskiej ETJ Nieruchomości, jeśli deweloper planuje realizację więcej niż jednej inwestycji, to żeby dobrze sobie radzić na rynku, powinien dbać o swój wizerunek. – A dobry wizerunek firmy to znajomość marki, choćby na lokalnym rynku, oraz przede wszystkim dobry produkt – mówi Tomasz Jaczewski. Według niego cechy dobrego projektu to m.in. umowa z kupującym niezawierająca klauzul niedozwolonych, przyjazna obsługa, zarówno przed, jak i po zakupie i odbiorze mieszkania, terminowość w przekazywaniu inwestycji. – Ostateczna cena za lokal nie powinna zawierać żadnych ukrytych dodatkowych opłat, np. za balkon, wideofon czy podstawowe elementy wykończenia lokalu mieszkalnego lub budynku. Ważna jest także nowoczesna architektura budynku, funkcjonalne układy mieszkań, wysokiej jakości materiały użyte do budowy mieszkań, ponadstandardowe wykończenie powierzchni wspólnych, dbałość o tereny zewnętrzne. Wszystko to daje na koniec zadowolonego mieszkańca, który jest najlepszą reklamą – mówi Tomasz Jaczewski. Podobnego zdania jest Grzegorz Barbachowski, prezes firmy deweloperskiej Home Invest. – Deweloperzy stawiają na profesjonalną obsługę i wsparcie swoich klientów. Wiedzą, że dobra opinia o firmie to najlepsza reklama, ponieważ dla większości osób bezpieczeństwo inwestycji i wiarygodność inwestora są tak samo ważne jak atrakcyjna oferta. Dlatego starają się zdobyć zaufanie klientów, budując z nimi solidne relacje partnerskie. Choć nie zawsze tak było, dziś mają świadomość, że inwestycja w dobry wizerunek zaprocentuje w przyszłości – uważa Grzegorz Barbachowski
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL