fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

MSN wreszcie po polsku

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Kolejny globalny portal uruchamia swoją polską wersję. Po jutrzejszej premierze MSN Polska firmy Microsoft trudno się jednak spodziewać rewolucji
Należący do Microsoftu MSN to obok Yahoo! i America Online jeden z największych serwisów internetowych na świecie. Użytkownikom oferuje wiadomości, serwisy tematyczne oraz pocztę internetową Hotmail i komunikator MSN Messenger (które należą także do Windows Live, czyli grupy sieciowych usług Microsoftu).
Portal MSN jest bardzo popularny szczególnie w USA. Głównie dzięki temu MSN jest siódmą pod względem liczby odsłon stroną internetową na świecie (USA są największym rynkiem online na świecie).
I choć departament MSN Polska istnieje w Microsofcie już od zeszłego roku, to polskojęzyczna wersja portalu zadebiutuje w sieci dopiero jutro. Wtedy też dowiemy się, jakie konkretnie usługi zamierza zaoferować swoim użytkownikom Microsoft. Analitycy rynku nie spodziewają się jednak przełomu.
– Przed MSN polskiego rynku nie zrewolucjonizował ani eBay Polska, ani portal AOL – komentuje Magda Borowik, analityk firmy IDC Polska. Coraz częstsze debiuty wielkich sieciowych graczy na polskim rynku nie są zapowiedzą internetowej rewolucji w naszym kraju, a pokazują jedynie, że polski rynek reklamy w sieci zyskuje na znaczeniu. Według firmy badawczej IAB w 2007 r. jego wartość wyniosła 743 mln zł.
– Reklama w sieci już prześcignęła radiową, a perspektywy są optymistyczne. To główny powód przyciągania wielkich firm – dodaje Magda Borowik. Według prognoz wartość rynku reklamy online będzie w najbliższych latach rosła o 30 – 40 proc. rocznie.
Microsoft nie chciał przed premierą komentować uruchomienia polskiej wersji MSN. – Jesteśmy świadomi, że polski rynek Internetu jest bardzo trudny. Nie powtórzymy cudzych błędów i zaoferujemy pełnowartościowy, konkurencyjny produkt – mówi Joanna Frąckowiak z Microsoftu. Do wtorku nie będzie też wiadomo, jakie dokładnie usługi zaoferuje nowy portal użytkownikom. Testowa wersja beta serwisu, dostępna pod adresem msn.pl umożliwia pobranie komunikatora messenger czy założenie konta poczty Hotmail.
Trudno jednak się spodziewać, by na polskim rynku zdominowanym przez komunikator Gadu-Gadu i kilka popularnych darmowych serwisów pocztowych te funkcje MSN były atutami, których może przestraszyć się konkurencja. Jednak porażka MSN nie jest przesądzona, bo polscy internauci wielokrotnie udowadniali swoją nieprzewidywalność, o czym świadczy sukces Naszej-Klasy.pl, który zaskoczył nawet jej twórców. MSN musi jednak pamiętać o przykładzie innego gracza zza oceanu, AOL, który mimo wejścia z pompą do Polski, dziś nie mieści się nawet w pierwszym tysiącu najchętniej odwiedzanych witryn w naszym kraju.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA