Warszawa

Rower – moja miłość

Materiały Promocyjne
To najczęściej pierwszy samodzielnie prowadzony przez nas pojazd. I to od wczesnego dzieciństwa. Kto w tym okresie nawiąże z nim bliski kontakt, będzie pielęgnować ten związek przez całe życie
Wszyscy, którzy przez lata dorastania pozostali wierni dziecięcej fascynacji, widzieli też, jak zmienia się rowerowy rynek, i orientują się w technicznych nowinkach. Kiedy przyjdzie im zmienić wysłużony egzemplarz na nowy, wiedzą, jaki wybrać model.
Ale spora grupa osób chciałaby po latach znowu obejrzeć świat z wysokości rowerowego siodełka. Mogą się poczuć zagubieni, widząc, jak wiele w świecie rowerowym zmieniło się od czasów popularnych składaków. Rowerowy słownik pomoże im poczuć się pewniej, kiedy zechcą wybrać pojazd dla siebie. Oto najpopularniejsze z dostępnych na rynku.
Wyróżnia go nieskomplikowana budowa i przystępna cena. W swej konstrukcji zbliżony do roweru górskiego (MTB) i trekkingowego. Zazwyczaj wyposażony w bło-tniki, osłonkę na łańcuch, bagażnik i lampki. Doskonale nadaje się na weekendowe, rodzinne przejażdżki i krótkie, rekreacyjne trasy po mieście. Popularne górale mają specjalnie wzmacniane ramy, mniejszy promień obręczy kół (26 cali) i szersze opony. Doskonale spisują się w terenie. Nie straszne im wertepy, leśne i polne drogi, a nawet piasek i błoto. Jedne z nich (MTB 26) mają twarde zawieszenie optymalne do jazdy po urozmaiconym, górskim terenie, inne (Downhill) to specjalistyczna odmiana rowerów górskich, przeznaczona do zawodników wykonujących ekstremalne, strome zjazdy. Wyczynową odmianę roweru górskiego (Enduro) charakteryzuje pełna amortyzacja przodu i tyłu i hamulce tarczowe. Ten mały rowerek wykorzystywany jest głównie do jazdy wyczynowej po specjalnie do tego przygotowanych konstrukcjach (rampy, skrzynie, raile). Ma niewielkie, 20-calowe pozbawione przerzutek koła, a na przedłużeniu piasty posiada tzw. sztyce, umożliwiające wykonywanie ewolucji, popisowych skoków i trików na rampach. Rotor (wirujący wokół stałej osi element), w który wyposażony jest BMX, umożliwia wielokrotne obracanie kierownicy roweru. Ten rekreacyjno-rodzinny typ nadaje się idealnie do jazdy po mieście oraz na dłuższe wycieczki po niezbyt trudnym terenie. Duże, 28-calowe koła z oponami o lekko zarysowanym bieżniku pozwalają na osiągnięcie większych prędkości na płaskim terenie przy mniejszym nakładzie sił. Geometria ramy zapewnia rowerzyście przyjęcie wygodnej pozycji, a przedni amortyzator o małym skoku sprawia, że jazda jest bardziej komfortowa. Średnica stosowanych kół to najczęściej 26 lub 28 cali, z oponami o szerokości 1,75 cala i lekko zaznaczonym bieżniku. Liczba biegów jest zależna od montowanej tylnej piasty. Przednie i tylne oświetlenie oraz błotniki należą do podstawowego wyposażenia rowerów miejskich. Najbardziej ekskluzywne z nich mają pełną amortyzację przedniego i tylnego koła.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL