Styl życia

Dieta Kopenhaska

Jabłko zamiast deseru
Fotorzepa, Seweryn Sołtys
Dziennie zjada się 500-600 kcal. Twórcy obiecują utratę 7-20 kg, ale zwykle chudnie się 5-7 kg. Jej inne nazwy to dieta szwedzka, duńska, Mayo lub dieta 13 dni.
Lunch i obiad można zmieniać nawzajem, jeśli będzie to miało miejsce tego samego dnia. Dieta zmierza do zmiany przemiany materii, co prowadzi do tego, że po 13 dniu możesz jeść normalnie bez obaw tycia przez pierwsze dwa lata. Kurację przeprowadza się 13 dni i ani jeden dzień więcej ani mniej.
Jeżeli podczas kuracji wypijesz lampkę wina, piwo, zjesz słodycze albo żujesz gumę do żucia, jesz dodatkowe jedzenie, to przerywasz kurację od razu i w związku z tym ginie efekt. Jeżeli kurację przerwiesz przed upływem sześciu dni, możesz ją powtórzyć od nowa po trzech miesiącach. Jeżeli kurację przeprowadziło się punkt po punkcie we wszystkim, nie można jej absolutnie powtórzyć szybciej niż po roku. Zaleca się jednak, aby kurację powtórzyć po dwóch latach - jeśli zajdzie taka potrzeba. Ze względu na długość kuracji jest ją trudno zaplanować.
Podczas stosowania diety należy wypijać przynajmniej dwa litry wody dziennie. Należy pamiętać, że przedłużając kurację, doprowadzimy do poważnego niedoboru witamin i minerałów. Dietę Kopenhaską zaleca się osobom zdrowym i po konsultacji z lekarzem. Nie dla żołądkowców, chorych na nerki i pracujących fizycznie. [ramka][srodtytul]Przykładowy jadłospis[/srodtytul] [srodtytul]Dzień 1 i 8[/srodtytul] [i]śniadanie:[/i] kubek czarnej kawy z kostką cukru [i]obiad:[/i] 2 jajka na twardo, duży pomidor, szklanka gotowanego szpinaku [i]kolacja:[/i] befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny [b]Dzień 2 i 9 [/b] [i]śniadanie:[/i] kubek czarnej kawy z kostką cukru [i]obiad:[/i] befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek, świeży owoc np. jabłko [i]kolacja:[/i] 5 plastrów chudej szynki, 2 szklanki jogurtu naturalnego [b]Dzień 3 i 10[/b] [i]śniadanie:[/i] kubek kawy z kostką cukru [i]obiad:[/i] szklanka szpinaku, duży pomidor, świeży owoc np. grejfrut [i]kolacja:[/i] 2 jajka na twardo, 5 plastrów chudej szynki, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny [b]Dzień 4 i 11[/b] [i]śniadanie:[/i] kubek czarnej kawy z kostką cukru [i]obiad:[/i] 2 jajka na twardo, 1/2 kostki twarogu (100g), duża marchewka [i]kolacja:[/i] 2 szklanki jogurtu naturalnego, pół szklanki kompotu z owoców (gotowany bez cukru, owoce do konsumpcji) [b]Dzień 5 i 12[/b] [i]śniadanie:[/i] duża starta marchew z sokiem z cytryny [i]obiad:[/i] duża porcja gotowanej chudej ryby np. pstrąg [i]kolacja:[/i] befsztyk wołowy, 5 liści sałaty, 9 różyczek gotowanych brokułów [b]Dzień 6 i 13[/b] [i]śniadanie:[/i] kubek czarnej kawy z kostką cukru, grzanka [i]obiad:[/i] gotowany, mały kurczak bez skóry, 5 dużych liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny [i]kolacja:[/i] 2 jajka na twardo, duża marchew [b]Dzień 7 [/b] [i]śniadanie:[/i] kubek czarnej kawy bez cukru [i]obiad:[/i] kawałek gotowanego, chudego mięsa, świeży owoc np. kiwi [i]kolacja:[/i] nic[/ramka]
Źródło: ROL

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL