fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Kara za aptekarski program lojalnościowy

www.sxc.hu
Zabroniona jest każda reklama aptek i ich działalności, jeżeli nie jest informacją o ich lokalizacji i godzinach otwarcia.

Spór w sprawie dotyczył decyzji nakazującej spółce zaprzestanie prowadzenia reklamy działalności apteki oraz nakładającej karę pieniężną.

Z akt sprawy wynikało, że w lutym 2012 r. wpłynęło zgłoszenie dotyczące prowadzenia w aptekach działań polegających na premiowaniu pacjentów. Polegało to na tym, że za dokonane zakupy przyznawane im były punkty, za które mogli kupić inne produkty w cenach promocyjnych. W zgłoszeniu wskazano, że taka praktyka powinna być uznana za niedozwoloną reklamę apteki.

W listopadzie 2012 r. główny inspektor farmaceutyczny utrzymał w mocy decyzję nakazującą spółce zaprzestanie prowadzenia reklamy działalności jednej z aptek polegającej na uczestnictwie w programie opieki farmaceutycznej. Podtrzymał też decyzję o ukaraniu spółki 2 tys. zł za reklamę apteki.

Na czym polegała opieka farmaceutyczna

Inspektor stwierdził, że formą niedozwolonej reklamy apteki są programy lojalnościowe, takie jak sporny program opie...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA