fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Elity czytają „Rzeczpospolitą”

„Rz” jest w ścisłej czołówce dzienników, które mogą się pochwalić korzystną, czyli młodą i dobrze wykształconą,strukturą czytelników
Tak wynika z badań obejmujących ubiegły rok, jakie na zlecenie miesięcznika „Press” przygotowała spółka Polskie Badania Czytelnictwa (PBC). „Press” zamieścił je w marcowym dodatku „Mediaplan 2008 men&women”.
Wśród mężczyzn czytających „Rz” aż 61,74 proc. jest w najbardziej interesującym reklamodawcę wieku 25 – 54 lat. Wysoki jest też wśród czytających „Rz” panów wskaźnik osób po studiach. Większość z nich – 56,92 proc. – ma wykształcenie wyższe. Około jednej trzeciej – 30 proc. – średnie. Zdecydowana większość mężczyzn, którzy sięgają po „Rz”, mieszka w miastach (85,37 proc.). Wśród kobiet czytających „Rz” wykształcenie wyższe ma 67,46 proc. i jest to wysoki wskaźnik czytelniczek z wyższym wykształceniem (niższe wskaźniki mają „Gazeta Prawna”, „Dziennik” i „Gazeta Wyborcza”). Średnie wykształcenie ma 27,81 proc. pań czytających „Rz”, a 70,23 proc. czytelniczek ma od 25 do 54 lat, a więc znajduje się w grupie wiekowej najbardziej interesującej reklamodawców. „Rz” ma najwyższy odsetek czytelniczek w tym wieku wśród wszystkich gazet branych pod uwagę w dodatku „Pressu”. Zdecydowana większość pań, które sięgają po „Rz”, mieszka w mieście (83,41 proc.).
Badania dla PBC wykonuje MillwardBrown SMG/KRC. „Gazeta Prawna” jest najpopularniejszym dziennikiem biznesowym wśród młodych menedżerów – napisała wczoraj nasza konkurencja. Niestety, „GP” nie zrozumiała badań, które chciała opisać. 74,1 proc. menedżerów po 35. roku życia czyta „GP”? Nie! 74,1 czytelników „GP” ma więcej niż 35 lat. Czytanie ze zrozumieniem szwankuje? Krzysztof Szwałek
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA