fbTrack

Promocja turystyczna

Targi TT Warsaw wystartowały

archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz
- Nie mamy bogactw naturalnych jak ropa, czy gaz, ale mamy bogactwa historyczne i przyrodnicze – zapewniał podczas targów TT Warsaw Slim Ben Jaafar, ambasador Tunezji w Warszawie, partnera imprezy
Ruszyły XXI Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw 2013. W ceremonii otwarcia udział wzięli przedstawiciele rządu, parlamentu oraz 40 ambasadorów i przedstawicieli korpusu dyplomatycznego.
Świeżo upieczony minister sportu i turystyki Andrzej Biernat zwrócił uwagę, że turystyka jest jedną z dynamiczniej rozwijających się sfer gospodarki, a targi to okazja do wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów z przedstawicielami wielu krajów. A przewodniczący sejmowej komisji gospodarki Adam Szejnfeld przekonywał, że polska turystyka jest sukcesem transformacji ustrojowej. - Udział w targach świadczy, jak dużą wagę przywiązujemy do relacji między Polską a Tunezją, a także do rozwoju turystyki, która jest zjawiskiem zbliżającym do siebie narody – mówił z kolei Slim Ben Jaafar, ambasador Republiki Tunezji w Warszawie, kraju partnerskiego targów. Tunezja ma w hali na Marsa w Warszawie, gdzie trwa impreza, ogromne stoisko o powierzchni 250 metrów kwadratowych. Można tam posłuchać artystów grających na żywo muzykę tradycyjną i zobaczyć, jak powstają przedmioty  rzemiosła.
Zaraz po oficjalnym otwarciu dyrektor Tunezyjskiego Biura ds. Turystyki (ONTT) Habib Ammar poprowadził konferencję prasową. Przekonywał, że Tunezja oferuje turystom nie tylko hotele i plaże, ale także inne produkty turystyczne. - Turystyka plażowa to naturalnie kręgosłup naszej turystyki – mówił dyrektor. - Chcemy, by turyści zwrócili też uwagę na inne walory naszego kraju. Zaliczył do nich pola golfowe. W tej chwili jest ich dziesięć, ale za pięć, sześć lat, jak zapowiada ambasador, ma być dwadzieścia. Innymi atutami mają być wyprawy na pustynię oraz możliwość uprawiania turystyki kulturalnej, w tym zwiedzanie zabytków z trzech tysięcy lat historii. Tunezyjczycy kładą też nacisk na promowanie talasoterapii, w której są po Francji drugim krajem na świecie. Mają 52 ośrodki leczenia wodą morską, z zabiegów w których skorzystało w 2012 roku 150 tysięcy ludzi. W 2008 roku do Tunezji przyjechało 200 tysięcy Polaków. Od czasu jaśminowej rewolucji nie udało się tunezyjskiej turystyce wrócić do tej wielkości. W tym roku przyjechało 90 tysięcy gości z Polski. Dyrektor ONTT ma nadzieję, że w 2014 roku uda się podwoić tę liczbę, a za kilka lat doprowadzić wręcz do 500 – 600 tysięcy przyjazdów z Polski. - 7 procent naszego PKB pochodzi z turystyki, to filar naszej gospodarki – deklarował Habib Ammar. Przyznał zarazem, że państwo nie inwestuje w ostatnich latach w rozwój infrastruktury turystycznej. Zwrócił jednak uwagę, że robi to wiele sieci hotelarskich, wymienił Four Seasons, Marriotta, Hiltona i Sheratona. Nagrody W trakcie uroczystości otwarcia targów wręczono nagrody laureatom branżowych konkursów. Kryształowy Globus w konkursie Fair Play Turystyki Polskiej organizowanym przez MT Targi Polska i Polską Izbę Turystyki zdobyło Konsorcjum Polskich Biur Podróży z Łodzi. W konkursie na produkty nowych technologii jury pod przewodnictwem prof. Magdaleny Kachniewskiej z SGH wybierało spośród 20 zgłoszonych produktów. W kategorii „najlepsza strona internetowa informacyjno-promocyjna dla turystów sektora publicznego" wyróżnienie (nie przyznano nagrody głównej) zdobyła spółka Ybach za aplikację na urządzenia mobilne „Wielka Pętla Wielkopolski" i stronę o turystyce wodnej zrealizowane dla Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. W kategorii „najlepsza strona internetowa branży turystycznej" wyróżniono (nagrody głównej jury nie przyznało) spółkę momondo za stronę momondo.pl. W kategorii „najbardziej innowancyjne wykorzystanie technologii w aplikacjach użytkowych dla branży turystycznej" nagrodę odebrała firma Sabre za aplikację TripCase. „Znakomitą, nowoczesną, nieodpłatną aplikacją mobilną, w pełni zintegrowaną z systemem globalnej dystrybucji informacji i usług turystycznych", stanowiącą ułatwienie w planowaniu i monitorowaniu podróży oraz gwarantującą "usługodawcom możliwość aktualizowania informacji, a podróżnym automatyczny dostępu do rozkładu lotów, nieprzewidzianych wydarzeń i innych informacji, których dostępność daje większe poczucie pewności i bezpieczeństwa w podróży". Wyróżnienie przypadło zaś firmie RST za aplikację All Inclusive Club, dzięki której użytkownik może przez smart tv lub tablet kupić wycieczkę jednego z biur podróży oferującego wyjazdy do hoteli wyższej klasy z wyżywieniem all inclusive.
Źródło: Turystyka.rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL