Olej kokosowy traci przyjaciół

Konsumenci najczęściej stawiają na rzepak i oliwę z oliwek.

Publikacja: 27.01.2019 23:01

W tym roku polskiego rzepaku było za mało i producenci oleju musieli się wspierać surowcem z importu

W tym roku polskiego rzepaku było za mało i producenci oleju musieli się wspierać surowcem z importu.

Foto: AdobeStock

Pod hasłem „Pokochaj olej rzepakowy", kosztem blisko 8 mln zł, producenci oleju reklamowali się w tym roku w Polsce i na Słowacji. Polski rynek wart jest już blisko 1,3 mld zł. Obecnie kończy się już druga edycja tej kampanii, prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów. Pierwsza rozpoczęła się w 2011 r. Jej celem było zwiększenie spożycia oleju rzepakowego. Można uznać, że kampania wypełniła swoje zadanie, bo rynek oleju w Polsce jest obecnie stabilny, a sprzedaż delikatnie rośnie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, do września 2018 r., łączna wartość sprzedaży kategorii olejów wyniosła niemal 1,3 mld zł – policzył Nielsen dla „Rzeczpospolitej".

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?