Reklama

Polacy najchętniej kupują żywność w nowoczesnych sklepach

Tradycyjne placówki systematycznie tracą udział w rynku.

Publikacja: 27.01.2019 23:01

W marketach wybór warzyw i owoców jest często równie duży jak na targowiskach.

W marketach wybór warzyw i owoców jest często równie duży jak na targowiskach.

Foto: AdobeStock

Pozycja hipermarketów słabnie w oczach. W ostatnich latach ich liczba zwiększała się maksymalnie o jeden, dwa rocznie. A ich sprzedaż, jak wynika z najnowszych danych Euromonitor International, w 2018 r. ma w ujęciu rocznym spaść o 2,5 proc. Będzie to kolejny rok z ujemną dynamiką obrotów tego sektora. Wartość obrotów wynosi już poniżej 30 mld zł, podczas gdy przychody samej Biedronki przekraczają 48 mld zł.

– Szybki tryb życia, wzrost liczby małych gospodarstw domowych i preferencje dla mniejszych sklepów spowodowały ciągłe przesuwanie się w kierunku mniejszych placówek. Wpłynęło to na stagnację w hipermarketach – podaje Euromonitor International. – Wojna cenowa między konkurencyjnymi formatami sprzedaży detalicznej spowodowała nasilenie konkurencji cenowej i ograniczenie rentowności tego segmentu. Z drugiej strony sklepy wielkopowierzchniowe nadal przyciągają znaczną liczbę konsumentów, ponieważ kanał ten oferuje konkurencyjne ceny i szeroki wybór produktów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama