Polacy najchętniej kupują żywność w nowoczesnych sklepach

Tradycyjne placówki systematycznie tracą udział w rynku.

Publikacja: 27.01.2019 23:01

W marketach wybór warzyw i owoców jest często równie duży jak na targowiskach.

W marketach wybór warzyw i owoców jest często równie duży jak na targowiskach.

Foto: AdobeStock

Pozycja hipermarketów słabnie w oczach. W ostatnich latach ich liczba zwiększała się maksymalnie o jeden, dwa rocznie. A ich sprzedaż, jak wynika z najnowszych danych Euromonitor International, w 2018 r. ma w ujęciu rocznym spaść o 2,5 proc. Będzie to kolejny rok z ujemną dynamiką obrotów tego sektora. Wartość obrotów wynosi już poniżej 30 mld zł, podczas gdy przychody samej Biedronki przekraczają 48 mld zł.

– Szybki tryb życia, wzrost liczby małych gospodarstw domowych i preferencje dla mniejszych sklepów spowodowały ciągłe przesuwanie się w kierunku mniejszych placówek. Wpłynęło to na stagnację w hipermarketach – podaje Euromonitor International. – Wojna cenowa między konkurencyjnymi formatami sprzedaży detalicznej spowodowała nasilenie konkurencji cenowej i ograniczenie rentowności tego segmentu. Z drugiej strony sklepy wielkopowierzchniowe nadal przyciągają znaczną liczbę konsumentów, ponieważ kanał ten oferuje konkurencyjne ceny i szeroki wybór produktów.

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Analizy Rzeczpospolitej
Wydatki na technologie i wojna cenowa wyzwaniami dla sektora
Materiał partnera
Może nie trzeba będzie zapłacić?
Materiał partnera
Siła kompleksowego wsparcia pracowników
Analizy Rzeczpospolitej
Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych
Analizy Rzeczpospolitej
Coraz więcej technologii i strategii