Reklama
Rozwiń

Wyścig na nowości ostro przyspiesza

Wzrost sprzedaży kosmetyków w coraz większym stopniu napędzają nowinki. W niektórych kategoriach odpowiadają za jedną piątą przychodów.

Publikacja: 09.04.2019 19:30

Wyścig na nowości ostro przyspiesza

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

– Tym, co się liczy w naszym biznesie, są innowacje – podkreśla w komentarzu do wyników za 2018 r Jean-Paul Agon, prezes francuskiego koncernu L'Oréal, który z przychodami rzędu 29,4 miliardów dolarów rocznie jest liderem globalnego rynku urody. Opinię Agona powtarzają dzisiaj przedstawiciele wszystkich liczących się firm i organizacji branży kosmetycznej.

Jej europejskie stowarzyszenie Cosmetics Europe przypomina, że duże firmy, które mają w ofercie ok. 10 tys. różnych produktów, co roku około 25–30 proc. z nich ulepszają albo wymieniają na nowe. Co dziesiąty zawiera zupełnie nowe na rynku składniki (surowce i dodatki). Ostatnio są to z reguły nowe wyciągi z roślin, ale rynkowym przebojem stały się także preparaty wykorzystujące śluz ślimaka czy jad żmii albo kamienie szlachetne. Takich nowych składników pojawia się co roku ponad setka, z czego 80 wprowadzają najwięksi gracze, zaś ponad 20 to innowacje małych i średnich firm (do takich zaliczają się najwięksi polscy producenci).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy