Powoli przekonujemy się do żywności z internetu

Wciąż przybywa e-sprzedawców produktów spożywczych.

Aktualizacja: 31.10.2018 02:03 Publikacja: 31.10.2018 00:25

Zakupy spożywcze w internecie można zrobić bez ruszania się z kanapy i bez kolejek.

Zakupy spożywcze w internecie można zrobić bez ruszania się z kanapy i bez kolejek.

Foto: AdobeStock

Polacy z entuzjazmem podchodzą do internetowych zakupów, ale nie dotyczy to wszystkich kategorii. Dość opornie idzie kupowanie żywności online. Przynajmniej raz zrobiło to 22 proc. mieszkańców naszego kraju, podczas gdy ubrania kupiło już 73 proc. Mimo to ten segment rynku bardzo szybko się rozwija.

Z danych Euromonitor International wynika, że w tym roku wartość zakupów produktów spożywczych i napojów w internecie wzrośnie o 18 proc. i wyniesie już 813,6 mln zł. Kanał internetowy rozwijają kolejni uczestnicy rynku. Prężnie rozwijają tego rodzaju ofertę Auchan, Tesco czy Carrefour. Spośród największych sieci handlowych w Polsce do wyścigu nie włączyły się jeszcze tylko sieci dyskontowe, takie jak Biedronka czy Lidl.

Pozostało 92% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Analizy Rzeczpospolitej
Polska na celowniku najemców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Analizy Rzeczpospolitej
Transport i magazyny przeładowane problemami finansowymi
Analizy Rzeczpospolitej
Wielkie pudła? Współczesne magazyny to coś więcej
Analizy Rzeczpospolitej
Inwestorzy garną się nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Analizy Rzeczpospolitej
Na tle kondycji finansowej całego sektora TSL branża logistyczna wypada nieźle