Na zakupach spożywczych jesteśmy patriotami

Polacy w zdecydowanej większości wybierają głównie krajową żywność.

Publikacja: 27.01.2019 23:01

Coraz wyraźniejsza jest moda na produkty regionalne; niektóre z nich, np. oscypek, są już do kupieni

Coraz wyraźniejsza jest moda na produkty regionalne; niektóre z nich, np. oscypek, są już do kupienia w sklepach w całym kraju

Foto: AdobeStock

Często deklarujemy, że chcemy kupować polskie produkty spożywcze. Zgodnie z badaniami firmy Open Research dla 73 proc. konsumentów informacja o polskim pochodzeniu jest ważna. Różnie jednak odpowiadamy na pytanie, o jakie produkty chodzi.

Okazuje się, że tylko 52 proc. ankietowanych uważa, że polski produkt musi być w Polsce wyprodukowany. Niemal co piąty ocenia, że wystarczy, aby powstał z rodzimych składników. Natomiast dla kilkunastu procent badanych ważne jest to, jaki rodowód ma marka albo skąd pochodzi jej właściciel.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne