Reklama

Nie najlepsza solidność płatnicza

Branża kosmetyczna przeżywa od kilku lat boom napędzany między innymi dobrą koniunkturą gospodarczą i wzrostem zamożności społeczeństwa, a także zmianą nawyków.

Publikacja: 09.04.2019 19:00

Konsumenci bardziej dbają o siebie, poszukują produktów wyższej jakości, naturalnych i ekologicznych. Są też otwarci na nowości. W efekcie rośnie liczba firm produkujących kosmetyki i zyskujących renomę, które z powodzeniem konkurują z zagranicznymi koncernami nie tylko na rodzimym rynku, ale też na rynkach światowych.

Z drugiej strony widać, że ze względu na silny wzrost kosztów pracy oraz energii elektrycznej firmy zaczynają odczuwać kłopoty. Jedna z najbardziej znanych i największych polskich firm poinformowała niedawno o zawieszeniu planowanych wcześniej inwestycji rozwojowych, właśnie z powodu kosztów pracy i energii. Jak na razie jednak kondycja większości firm kosmetycznych jest dobra lub bardzo dobra. Branża charakteryzuje się znacznie wyższą rentownością – 7–8 proc. – niż średnia w przemyśle.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama