Jak redagować tytuły i podstawy prawne aktów normatywnych

Podstawowa reguła poprawnego redagowania aktów normatywnych wydawanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.) to minimalizm. Dotyczy on m.in. formułowania tytułu oraz podstawy prawnej.

Publikacja: 21.02.2024 02:00

Jak redagować tytuły i podstawy prawne aktów normatywnych

Foto: Adobe Stock

Tytuł samorządowego aktu normatywnego musi zawierać wszystkie niezbędne informacje pozwalające zidentyfikować rodzaj aktu, organ, który go wydał, datę podjęcia i jego przedmiot. Natomiast podstawa prawna – jak we wszystkich innych aktach podustawowych – ma wskazać przepis zawierający upoważnienie do jego wydania. Odnosi się do nich podstawowa reguła poprawnego redagowania aktów normatywnych – minimalizm. Ta część warsztatów legislacji samorządowej pokaże jak jej przestrzegać.

Budowa tytułu

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Sędzia Piebiak może stracić immunitet. Oskarża go były lider KOD
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Konsumenci
Frankowicze mają nowy sposób na banki. Donoszą do prokuratury
Podatki
Ryczałtowcy chcą dzielić biznes, by obniżyć składkę zdrowotną
Praca, Emerytury i renty
Będzie dodatkowa waloryzacja emerytur i rent. Rząd odsłania karty
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Nieruchomości
Mieszkania społeczne. Koniec wyodrębniania na własność