Kiedy musi wygasnąć mandat radnego

Mandatu radnego nie można łączyć z prowadzeniem działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, w której uzyskał mandat.

Publikacja: 24.01.2024 02:00

Kiedy musi wygasnąć mandat radnego

Foto: Adobe Stock

Po uzyskaniu mandatu w wyborach uzupełniających 11 lipca 2021 r. radny nadal pozostawał członkiem zarządu przedsiębiorstwa handlowo-usługowego, które w latach 2021–2022 złożyło oferty na zakup i dostawę węgla dla miasta.

Oferta okazała się najkorzystniejsza, wobec czego doszło do podpisania umów z miastem. 12 grudnia 2022 r. burmistrz poinformował radę miasta o wystąpieniu przesłanek do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego. Jednocześnie radny został poinformowany o możliwości złożenia wyjaśnień pisemnie lub ustnie na najbliższej sesji rady. Rada w głosowaniu imiennym odrzuciła projekt uchwały o wygaśnięciu mandatu.

Pozostało 87% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo dla Ciebie
Ministerstwo wydało ważny komunikat. Chodzi o studia online
Nieruchomości
Więcej drewna i mniejsze odległości między budynkami? Zmiany w prawie budowlanym
Nieruchomości
Droga konieczna dla wygody sąsiada? Ważny wyrok SN ws. służebności
Podatki
Dla kogo stawka 8,5 proc. ryczałtu? Ważny wyrok NSA
ZUS
Wielki pożar centrum handlowego w Warszawie. ZUS wydał specjalny komunikat