Reklama
Rozwiń
Reklama

Szczepienia w aptekach: cienka granica między reklamą a informacją

Żeby nie naruszyć zakazu reklamy, apteka prowadząca szczepienia przeciwko Covid-19 powinna być oznaczona tak samo, jak punkt szczepień.

Publikacja: 21.07.2021 07:22

Szczepienia w aptekach: cienka granica między reklamą a informacją

Foto: Adobe Stock

Hasła „Tutaj szczepią bezboleśnie" czy „U nas szczepią najlepsi farmaceuci" nie mogą zachęcać do skorzystania ze szczepienia przeciw koronawirusowi z Wuhanu w aptece. Naruszają bowiem art. 94a ust. 1 prawa farmaceutycznego, który mówi, że reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności jest zabroniona, ale informacja o lokalizacji i godzinach pracy nie stanowi reklamy.

Żeby uniknąć przypadków, jakie miały miejsce przy wprowadzaniu nieodpłatnych leków dla seniorów 75+ czy kobiet w ciąży, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej Elżbieta Piotrowska-Rutkowska zapytała głównego inspektora farmaceutycznego o to, jakimi oznaczeniami powinny posługiwać się apteki ogólnodostępne przeprowadzające szczepienia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Sądy i trybunały
Sprawa immunitetu Małgorzaty Manowskiej spadła z wokandy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Prawo dla Ciebie
"To nie był film erotyczny". Sąd Najwyższy rozstrzygnął skargę Polsatu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama